۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲:۵۹

به بهانه دستیابی مردم سوریه به امنیت و آزادی؛

اردوغان: حضور نظامی ترکیه در خاک سوریه ادامه می یابد!

 اردوغان: حضور نظامی ترکیه در خاک سوریه ادامه می یابد!

رئیس جمهور ترکیه وعده داد که حضور نظامی این کشور در خاک سوریه تا زمانی که ملت سوریه به «امنیت و آزادی» دست یابند، ادامه می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «رجب طیب اردوغان» با انتقاد از انتخابات پارلمانی در سوریه وعده داد که حضور نظامی ترکیه در خاک این کشور همجوار تا زمانی که ملت سوریه به «امنیت و آزادی» دست یابند، ادامه خواهد یافت!

اردوغان روز سه شنبه در آنکارا گفت: «این روزها آنها [سوریه] در حال برگزاری یک- به اصطلاح- انتخابات هستند».

گفتنی است که انتخابات پارلمانی سوریه روز یکشنبه در تمام مناطق تحت حاکمیت دولت قانونی «بشار اسد» برگزار شد و شامگاه سه شنبه پیروزی نهایی حزب حاکم بعث با کسب ۱۷۷ کرسی (از مجموع ۲۵۰ کرسی) اعلام شد. این انتخابات که قرار بود در ماه آوریل برگزار شود، به دلیل همه گیری ویروس کووید -۱۹ تا ماه جاری (ژوئیه) به تعویق افتاد.

گفتنی است که ترکیه تاکنون به چندین عملیات تهاجمی علیه خاک سوریه دست زده و شبه نظامیان وابسته به کُردها موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SFD) را هدف قرار داده است. به باور مقامات آنکارا، این نیروها به شدت تحت نفوذ اعضای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) قرار دارند.

در شرایطی که آنکارا حق تعقیب «تروریستها» در خاک سوریه را برای خود محفوظ می‌داند، دمشق اقدامات ترکیه را تجاوز آشکار و اِشغال خاک خود قلمداد می‌کند.

لازم به ذکر است که تازه‌ترین عملیات نظامی ترکیه در حمایت از شورشیان به اصطلاح «میانه رو» سوری اوایل سال میلادی جاری در استان ادلب و در پی عملیات تهاجمی موفق نیروهای دولتی سوریه انجام شد.

کد خبر 4980079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha