۷ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۰۱

استاندار ایلام:

مسائل امور ایثارگران استان ایلام به صورت عملیاتی رسیدگی شود

مسائل امور ایثارگران استان ایلام به صورت عملیاتی رسیدگی شود

ایلام-استاندار ایلام با اشاره به اینکه مسائل امور ایثارگران استان ایلام به صورت عملیاتی رسیدگی شود، گفت: ایلام پیشقراول حوزه شهادت و ایثارگری در کشور است.

به گزارش، خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام، موضوع شهادت و ایثار را در بالاترین نقطه اهمیت دانست و گفت: ایلام در حوزه شهادت و ایثارگری شاخصه‌های بی نطیری به نسبت باقی کشور دارد و از این حیث حائز رتبه اول است.

وی با اشاره به ۸ سال مرزداری ایلامی‌ها در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: این مردمان بزرگ همواره در ادوار مختلف تاریخ مرزداران شجاع و قابل اعتمادی بوده‌اند و در ۸ سال جنگ تحمیلی با نثار سه هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز و ۳۳۷ آزاده، نقشی بی بدیل در تاریخ دفاع مقدس آفریدند.

استاندار ایلام در ادامه به دو شاخصه منحصر به فرد مردم شهید پرور ایلام در دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: یکی از این شاخصه‌ها به علت کم بودن تعداد آزادگان این استان به نسبت تعداد شهدا و جانبازان برمی گردد و این نشان دهنده اوج شهادت طلبی این مردمان است که تا آخرین قطره خون خود در نبرد با دشمن کوتاه نیامدند.

وی ادامه داد: شاخصه دوم عدم مهاجرت مردم ایلام در دوران جنگ تحمیلی بود، در حالی که تمام مناطق استان زیر هدف مستقیم توپخانه‌ها و جنگنده‌های بعثی بود اما هرگز ترک سرزمین نکردند و به جای آن ماندند و نگذاشتند یک وجب از خاک میهن به دست دشمن متجاوز بیافتد و این پایداری و استقامت ستودنی است.

وی در ادامه با تاکید بر این مطلب که کار در حوزه ایثارگران نباید معطل بماند، افزود: باید رسیدگی به مسائل ایثارگران به صورت عملیاتی باشد و در این مسیر یکی از ضرورت‌های مهم رسیدگی به امور معیشتی، اشتغال و مسکن این عزیزان است.

وی افزود: امروز در استان با تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی قدم‌های مهم و ارزنده‌ای با کمک همه نهادها و ارگان‌های مختلف چون بنیاد مستضعفان، معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران و … برداشته شده است و در این راستا لازم است رفع مشکل مسکن ایثارگران در اولویت کار این ستاد قرار گیرد.

کد خبر 4985717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha