۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۲

برای قایق‌ها؛

صید میگو در استان بوشهر آغاز شد

صید میگو در استان بوشهر آغاز شد

بوشهر- سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر از آغاز صید میگو قایق‌های صیادی استان بوشهر از روز دوشنبه ۱۳ مرداد خبر داد.

رضا جعفر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لنج‌های صیادی نیز از ۱۵ مردادماه برای صید میگو در آب‌های برای صید میگو راهی دریا می‌شوند.

وی با بیان اینکه صید میگو در پنج زیستگاه مصنوعی و خورها ممنوع است تصریح کرد: تا شعاع نیم مایلی زیستگاه مصنوعی که شامل منطقه منگف و یرول در بوشهر، مناطقی در آب‌های دیر، گناوه و خارگ می‌شود صید میگو ممنوع است.

جعفر ابراهیمی از ممنوع بودن صید در خور ایاز و پارک ملی نایبند در شهرستان دیر بر اساس مصوبه کمیته صید امسال صید خبر داد و اضافه کرد: صید لاک‌پشت (پشت سبز) به عنوان یکی از گونه‌های نادر خلیج‌فارس نیز ممنوع است.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر افزود: در صورتی که لاک‌پشت (پشت سبز) وارد تور صیادان شد باید رهاسازی شود.

جعفر ابراهیمی بابیان اینکه مجوز صید میگو برای قایق‌ها یک‌روزه و برای لنج‌های صیادی شمال استان بوشهر چهارروزه و برای مابقی شناورها پنج‌روزه صادر می‌شود گفت: شناورهایی که مجوز صید می‌گیرند امکان دریاروی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، ۷۵۵ شناور صیادی شامل ۳۶۹ فروند قایق و ۱۸۰ فروند موتور لنج در استان بوشهر فعال هستند.

کد خبر 4989601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha