۲۱ خرداد ۱۳۸۶، ۱۲:۴۲

15 فیلم تلویزیونی در شبکه چهار تولید می‌شود / ساختار سینما چهار تغییر می‌کند

15 فیلم تلویزیونی در شبکه چهار تولید می‌شود / ساختار سینما چهار تغییر می‌کند

مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما از پخش تله‌تئاترهای جدید و قدیمی در تابستان، تولید 15 فیلم تلویزیونی، تله‌تئاتر تک‌قسمتی و تغییر در ساختار برنامه سینما چهار خبر داد.

رحمان سیفی آزاد درباره برنامه‌های تابستانی گروه ادب و هنر شبکه چهار به خبرنگار مهر گفت: "از اول تیرماه هر روز ساعت 13:15 تله‌تئاترهای تک یا چندقسمتی جدید و قدیمی با هدف فرهنگسازی در میان مخاطبان پخش می‌شود. ممکن است مخاطبان موفق به دیدن تله تئاترهایی که چندقسمتی و هفتگی پخش شده‌اند نشده باشند و در ایام تابستان می‌توانند بیننده این تله تئاترها باشند."

مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار با اشاره به برنامه سینما و اقتباس گفت: "با پخش آثار مطرح که از داستان‌های مشهور اقتباس شده‌اند قصد داریم سینمای ایران را در این حوزه آسیب‌شناسی کنیم که چرا اقتباس‌های ادبی در سینمای ایران کم است. این برنامه به احتمال زیاد هر روز از شبکه چهار سیما پخش می‌شود و با حضور کارشناسان مطرح این مبحث را بررسی می‌کنیم که چرا ادبیات در سینمای ما کمتر استفاده شده است."

وی درباره پخش سری جدید سینما چهار گفت: "این برنامه با ساختار جدید به تهیه‌کنندگی حمیدی مقدم پخش می‌شود و در آن به اتفاقات سینمای ایران و جهان می‌پردازیم و فیلم‌هایی متناسب با مناسبت‌ها پخش می کنیم. پخش برنامه‌های ترکیبی از دیگر برنامه‌های گروه ادب و هنر شبکه چهار است. یک برنامه ترکیبی به مناسبت تولد حضرت زهرا (س) پخش می‌کنیم و در آن به زنان موفق در جمهوری  اسلامی ایران می‌پردازیم. برنامه ترکیبی "شب خوش" هم تابستان هر شب از ساعت 23:15 تا یک بامداد پخش خواهد شد."

مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار درباره دیگر برنامه‌های این گروه توضیح داد: "تولید تله تئاترهای تک قسمتی یکی از سیاست‌های ماست تا بتوانیم مخاطبان را به دیدن تله‌تئاتر عادت دهیم. تئاترهای تلویزیونی چندقسمتی را به ندرت و در شرایط خاص تولید خواهیم کرد. هدف ما از تولید تله تئاترهای با ادبیات نمایشی ایران و ترویج فرهنگ خودمان است. همچنین قصد داریم از تئاترهای مطرح در جهان برای تهیه تئاتر تلویزیونی اقتباس کنیم. همچنین قصد داریم تله تئاترهای مناسبتی ویژه ماه رمضان، ماه محرم، ولادت و شهادت‌ها و هفته دفاع مقدس داشته باشیم."

وی درباره تهیه تله تئاترهای تک قسمتی گفت: "ویژگی اساسی تئاتر این است که اندیشه‌ای را به مخاطب منتقل کند. این اتفاق در صحنه می‌افتد. بنابراین بهتر است تله تئاتر تک قسمتی تهیه شود تا اینکه چندقسمتی باشد. البته در گذشته دلیل اینکه تئاترهای تلویزیونی به صورت چند قسمتی تهیه می‌شد مشکل بودجه بود، ولی در حال حاضر مسئولان سیما با توجهی که به این امر دارند، قرار شده شرایط مالی بهتری برای تهیه تله تئاتر فراهم و از آن حمایت کنند."

سیفی آزاد درباره تهیه فیلم تلویزیونی در این شبکه گفت: "بانی تله فیلم شبکه چهار سیما بوده و تهیه تله فیلم در سیاست‌های ما قرار دارد. هم اکنون فیلم تلویزیونی "فراموشی" و فیلم "زندگی" تولید می‌شود. فیلم تلویزیونی "تنهایی" هم در آستانه کلید خوردن است. در مجموع شبکه چهار سیما قول تهیه 15 فیلم تلویزیونی را به معاونت سیما داده است. بقیه فیلم‌ها هم فیلمنامه‌هایشان در حال آماده شدن است. در ساخت این تله فیلم‌ها سعی می‌کنیم از کارگردانان سینمایی هم بهره ببریم."

کد خبر 499746

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha