وزیر دارایی رژیم صهیونیستی:

توقف طرح الحاق کرانه باختری ارتباطی به توافق با امارات ندارد

توقف طرح الحاق کرانه باختری ارتباطی به توافق با امارات ندارد

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که توقف طرح الحاق کرانه باختری ارتباطی به توافق صلح با امارات ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الحدث، اسرائیل کاتز وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با اشاره به توافق اخیر تل آویو- ابوظبی گفت: ما پیش از توافق صلح با امارات، طرح الحاق کرانه باختری را متوقف کرده بودیم.

وی افزود: تصمیم به تعلیق طرح الحاق کرانه باختری ارتباطی به توافق صلح با امارات ندارد و در گذشته و پیش از این توافق اتخاذ شده بود.

کاتز گفت: توافق اخیر با امارات می تواند اساسی برای توسعه روابط اقتصادی باشد و در مقابل اماراتی ها نیز نیازمند تکنولوژی پیشرفته و فناوری های زراعی اسرائیل هستند.

امارات و رژیم صهیونیستی چند روز پیش توافقی را امضا کردند که به موجب آن عادی سازی روابط میان آنها که تا سالهای پیش به صورت پنهانی بود، علنی می شود. این اقدام ابوظبی با موجی از واکنش‌های منفی مواجه شده است به طوری که فعالان عرب خواهان بسته شدن سفارت امارات در کشورهای عربی شده‌اند.

اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در حالی صورت می گیرد که انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات ضمن دفاع از توافق عادی سازی روابط میان ابوظبی و تل آویو، از فلسطینی ها خواست که با رژیم صهیونیستی سازش کنند.

وی افزود: توافق عادی سازی با اسرائیل برای نجات راهکار دو دولتی مطلوب و به مثابه خرید وقت برای از سرگیری مذاکرات میان تل آویو و فلسطینی هاست. در رایزنی هایمان با بسیاری از پایتخت های عربی و اروپایی، متوجه شدیم که تصمیم الحاق (کرانه باختری) به مثابه بمب ساعتی و عامل نگرانی است و از این رو ما آن را از کار انداختیم و وقت خریدیم.

کد خبر 4999923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha