۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸

دهقانکار در دیدار با آزادگان اهل قلم مطرح کرد؛

استفاده از طرح گرنت برای معرفی ادبیات دفاع مقدس

استفاده از طرح گرنت برای معرفی ادبیات دفاع مقدس

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به میهن در دیدار با آزادگان اهل قلم بر استفاده از طرح گرنت برای معرفی ادبیات دفاع مقدس به دنیا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران همزمان با ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن با بیژن کیانی مدیرمسئول انتشارات پیام آزادگان و قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی دیدار و گفتگو کرد.

دهقانکار در دیدار با مدیر مسئول انتشارات پیام آزادگان با تبریک فرا رسیدن ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با اشاره به اینکه آثار منتشر شده راجع به ایثار آزادگان در طول دفاع مقدس و پس از آن گنجینه ارزشمندی است که باید به‌نحوی شایسته در داخل و خارج کشور معرفی شوند، گفت: موسسه خانه‌کتاب و ادبیات ایران در نظر دارد تا با استفاده از طرح گرنت و ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی، کتاب‌های دفاع مقدس و به ویژه آثار مرتبط با آزادگان را در خارج از کشور معرفی کند. 

وی افزود: همچنین موسسه آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت سرای اهل قلم، سلسله نشست‌های معرفی، نقد و بررسی کتاب‌های این‌حوزه را با حضور نویسندگان و راویان برگزار کند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات با اشاره به ضرورت ایجاد پیوست فرهنگی فعالیت‌های این حوزه گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت سینما و تئاتر کشور شاهد تهیه فیلم و تئاتر با اقتباس از خاطرات مکتوب و شفاهی آزادگان باشیم.

بیژن کیانی مدیر مسئول انتشارات پیام آزادگان نیز در این دیدار، گزارشی از عملکرد این انتشارات ارائه کرد و گفت: از سال ۱۳۸۶ تاکنون ۲۲۰ عنوان کتاب توسط این‌موسسه منتشر و راهی بازار نشر شده است. کتاب «دانشنامه‌ آزادگان» که با همکاری بنیاد دانشنامه‌نگاری ایران انجام شده و شامل تصاویر و اطلاعات اسرای جنگی و آزادگان است، روز گذشته در پژوهشکده‌ دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی رونمایی شد.

مدیر مسئول انتشارات پیام آزادگان در پایان این دیدار خواستار کمک به توزیع و معرفی کتاب‌های حوزه آزادگان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی شد.

دهقانکار در این‌دیدارها با اهدای لوح تقدیر از قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی و بیژن کیانی مدیر مسئول انتشارات پیام آزادگان قدردانی کرد.

کد خبر 5000831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha