۸ شهریور ۱۳۹۹، ۲۳:۵۶

امام جمعه دیر:

تبیین اهداف امام حسین (ع) از اهداف مهم مراسم عزاداری‌ است

تبیین اهداف امام حسین (ع) از اهداف مهم مراسم  عزاداری‌ است

بوشهر- امام جمعه دیر با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادامه عزاداری‌ها، افزود: عزاداری برای حضرت اباعبدالله (ع) بسیار ارزشمند است اما اهداف امام حسین (ع) را فراموش نکنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه بندر دیر بعد از ظهر شنبه در آئین قرائت زیارت حضرت عباس (ع) اظهار داشت: امروز جای سردار سپاه اسلام و علمدار نظام، امام و انقلاب، حاج قاسم سلیمانی خالی است.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی با بیان اینکه ما خدا را شاکر هستیم که ملتی هوشیار و بیدار و با بصیرت داریم، افزود: امروز به اعتراف مسئولان وزارت بهداشت مراسم محرم به خوبی مدیریت شده و هیچ نگرانی از ناحیه عزاداران حسینی نیست، بلکه نگرانی از کسانی است که به سفر شمال می‌روند.

وی یادآور شد: این مهم نشانگر عقلانیت عزاداران حسینی است که فقط احساسات ندارند و در کنار شور، شعور و منطق دارند، همانند اربابشان ابا عبدالله که در کربلا حماسه آفرید و کارهایش بر اساس منطق بود.

امام جمعه دیر با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادامه عزاداری‌ها، افزود: عزاداری برای حضرت اباعبدالله (ع) بسیار ارزشمند است اما اهداف امام حسین (ع) را فراموش نکنیم.

وی با اعلام اینکه یکی از ویژگی‌های حضرت قمر بنی هاشم (ع) عبودیت و بصیرت بود، تاکید کرد: در این دنیایی که زندگی می‌کنیم اگر ملتی بصیرت نداشته باشد کلاه سرش می‌رود.

حسینی خطاب به سران آمریکا، گفت: شما که قراردادها را نقض عهد و پیمان شکنی می‌کنید چگونه می‌توانید از قراردادی که از آن خارج شده‌اید دوباره سو استفاده کنید.

وی با بیان اینکه عبادت به تنهایی کافی نیست و باید بصیرت هم داشته باشیم، افزود: امروز به یاد هیهات من الذله ابا عبدالله همه فریاد هیهات من الذله سر می‌دهیم.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به لزوم معرفی درست امام حسین (ع) به جامعه، عنوان کرد: اگر امام حسین (ع) را فردی ظلم ستیز معرفی کردیم، آن وقت شخصیت‌هایی مانند سردار سلیمانی از وی تبعیت می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه روایت‌ها مهم است، گفت: سردار سلیمانی و مدافعان حرم غیرتشان اجازه نداد در مقابل جنایت‌های داعش ساکت بنشینند.

وی افزود: شناخت‌ها بر اساس روایت‌ها و اراده‌ها بر اساس این شناخت‌ها است و بر اساس شناخت صحیح از کربلای حسینی و رزم رزمندگان ما در جبهه مقاومت اراده‌هایمان محکم‌تر و استوارتر می‌شود.

سید علی حسینی نیا جانشین سپاه دیر گفت: محرم امسال متفاوت‌ترین محرم بعد از سال شصت و یک هجری است، محرمی که به واسطه کرونا شکل عزاداری و شیوه پخش نذری‌هایش هم با سال‌های قبل متفاوت شده و رعایت دستورات بهداشتی بیش از گذشته در آن لازم است.

جانشین سپاه شهرستان دیر افزود: محرم امسال با وجود بیماری کرونا، بیشتر هیئت‌ها تلاش کردند تا عزاداری‌ها در فضای مجازی برای مردم پخش شود و دسته دیگری از عزاداری‌ها در فضای منزل با حداقل افراد برگزار شود چرا که این بیماری اجازه کنار هم بودن و برپایی عزاداری‌های پرتعداد و پرشور همچون سال‌های قبل را نمی‌دهد.

سید علی حسینی نیا در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم عصر تاسوعا خاطرنشان کرد؛ سال‌های گذشته در شهر دیر هیئت‌های مذهبی در عصر تاسوعا در یک نقطه از شهر گرد هم جمع می‌شدند و به عزاداری مشغول می‌شدند ولی امسال با توجه به شرایط کرونایی هیئت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محله‌های مختلف شهر با نصب سیستم صوتی روی خودروها و حرکت در محلات به عزاداری پرداختند.

جانشین سپاه شهرستان دیر در پایان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی؛ از تمامی هیئت‌های مذهبی شهرستان دیر به دلیل برگزاری و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان اجرای برنامه‌ها تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 5011145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha