۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۴۰

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

«اقتصاد فرهنگی و رسانه‌ فاضله‌ فارابی» به‌زودی چاپ می‌شود

«اقتصاد فرهنگی و رسانه‌ فاضله‌ فارابی» به‌زودی چاپ می‌شود

نادیا مفتونی از آماده‌سازی کتاب «اقتصاد فرهنگی و رسانه‌ فاضله‌ فارابی» برای انتشار توسط انتشارات سروش خبر داد.

نادیا مفتونی پژوهشگر و استاد دانشگاه دانشکده الهیات دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، از آماده‌سازی کتاب جدید خود با عنوان «اقتصاد فرهنگی و رسانه‌ فاضله‌ فارابی» توسط انتشارات سروش خبر داد و گفت: موضوع این‌کتاب بر محور فلسفه اقتصاد قرار دارد که براساس آن چند پژوهش تجربی و مطالعه میدانی انجام داده‌ام. در این‌پژوهش‌ها در مواجهه با فلسفه هنر فارابی، مطالبی دیدم که دیدگاه اقتصادی این‌اندیشمند مسلمان را نشان می‌دهند.

وی افزود: همین‌مساله یعنی دیدن اندیشه‌های اقتصادی فارابی باعث شد به این‌نتیجه برسم که می‌توان نظریه اقتصادی و بنیان فلسفه اقتصاد را از مبانی فکری این‌فیلسوف استخراج کرد. از طرفی با نگاه به دوران معاصر و شرایط امروز، دیدم در رسانه‌ها و سخنان مسئولان کشور، مسائل اقتصادی به‌طور جدی مورد توجه قرار گرفته‌اند. در نتیجه، اقتصاد را مساله‌ای دیده‌ام که اندیشمندان باید در حوزه‌های بینارشته‌ای به آن بپردازند. در نتیجه شروع به تدوین کتاب «اقتصاد فرهنگی و رسانه فاضله فارابی» کردم.

این‌مولف در توصیف کتاب جدید خود گفت: این‌کتاب نشان می‌دهد می‌شود از بنیان‌های فلسفه اسلامی و از اندیشه فرهنگ و تمدن خودمان، نظریه‌های اقتصادی کارآمد پردازش کرد. کتاب ۳ بخش اصلی با عناوین «مقدمات اقتصاد فرهنگی»، «باورهای عمومی و تاثیر آن‌ها در اقتصاد» و «رسانه فاضله، راهبرد اقتصاد فرهنگ» دارد که هرکدام از این‌بخش‌ها، ۲۰ فصل را شامل می‌شوند.

مفتونی گفت: این‌کتاب مراحل پایانی آماده‌سازی را توسط انتشارات سروش می‌گذراند و به‌زودی چاپ می‌شود.

کد خبر 5015625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha