۳ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۲۴

توسط انتشارات سروش؛

«طراحی و ارتباطات بصری»و«فن تدوین فیلم» به چاپ هفتم و نهم رسیدند

«طراحی و ارتباطات بصری»و«فن تدوین فیلم» به چاپ هفتم و نهم رسیدند

دوکتاب «طراحی و ارتباطات بصری» و «فن تدوین فیلم» توسط انتشارات سروش به چاپ‌های هفتم و نهم رسیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات سروش به‌تازگی نسخه‌های تجدیدچاپ دوعنوان از ترجمه‌های خود در حوزه ارتباطات بصری و هنرهای نمایشی را در بازار نشر عرضه کرده است. یکی از این‌کتاب‌ها، «طراحی و ارتباطات بصری» تألیف برونو موناری است که توسط پاینده شاهنده ترجمه شده و به‌تازگی به چاپ هفتم رسیده است.

این‌کتاب با عنوان کامل «طراحی و ارتباطات بصری؛ رهیافتی بر روش‌شناسی بصری» شامل مطالب ۵۰ جلسه کلاس طراحی بصری است که استاد آن برونو موناری بوده است. موناری طرح را از جنبه زشتی و زیبایی مطرح نمی‌کند بلکه درستی یا نادرستی آن را در نظر می‌گیرد. چرا که شرکت‌کنندگان این کلاس‌ها از کشورهای مختلف بوده‌اند و ممکن بوده آنچه برای دانشجوی چینی زیبا باشد برای دانشجوی ایرانی نباشد.

چاپ هفتم این‌کتاب با ۳۶۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

این‌ناشر همچنین به‌تازگی چاپ نهم کتاب «فن تدوین فیلم» نوشته کارِل رایتس و گَوین میلار را با ترجمه وازریک درساهاکیان راهی بازار نشر کرده است.

کتاب مورد نظر، دستنامه‌ای است که زیر نظر کمیته منتخب آکادمی فیلم بریتانیا تألیف شده و بخش اعظم آن نه درباره نظریه تدوین بلکه دربرگیرنده مثال‌های عملی مختلفی است که کارگردانان یا تدوین‌گران حرفه‌ای در کار خود با آنها روبه‌رو بوده‌اند و قدم‌به‌قدم با آزمون و خطا راه خود را هموار کرده‌اند.

این کتاب ۴ قسمت و یک پیوست دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از: تاریخ تدوین (تدوین و سینمای صامت، تدوین و سینمای ناطق)؛ کار تدوین (فصل‌های پرتحرّک و گفتگودار و کمدی و...)؛ اصول تدوین (تدوین تصویر و صدا)؛ و سینمای دهه‌های پنجاه و شصت میلادی (پرده عریض، فیلم مستند، موج نو، سینمای شخصی دهه شصت).

چاپ نهم این‌کتاب با ۵۲۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۵۷ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 4857240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha