۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۲۸

روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد

دهمین دوره آموزش زبان فارسی در مسکو آغاز شد

دهمین دوره آموزش زبان فارسی در مسکو آغاز شد

دوره آموزش زبان فارسی در دو مقطع ابتدایی و میانی در مرکز آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی کشورمان در مسکو آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دهمین دوره آموزش زبان فارسی در دو مقطع ابتدایی و میانی به صورت حضوری و با رعایت دستورهای بهداشتی در مرکز آموزش زبان فارسی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو آغاز شد.

در مراسم آغازین این دوره، خانم ماریا گن، مدیر مرکز آموزش زبان فارسی و مدرس این دوره، اهمیت زبان فارسی از روزگاران گذشته تا کنون و وضعیت آموزش زبان فارسی را در موقعیت کنونی شرح داد.

وی در خصوص منابع آموزشی و شیوه تدریس کلاس‌ها توضیحاتی ارائه کرد و از فارسی‌آموزان خواست که برای تقویت فرایند آموزش از ظرفیت‌های موجود در بستر اینترنت به زبان فارسی استفاده کنند. این استاد زبان فارسی خواهان مشارکت جمعی گروه در ایجاد فضای پُرنشاط در امر یادگیری زبان فارسی شد و برنامه‌های آموزشی و کمک آموزش را در طول این دوره برای حاضران در دوره توضیح داد.

نقش مهم زبان فارسی در پیوندهای فرهنگی

قهرمان سلیمانی، رایزن فرهنگی کشورمان در روسیه نیز در سخنانی، ضمن بیان تجربه جامعه جهانی در مقابله با کرونا، از علاقه‌مندان خواست تا با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی کمک کنند تا این دوره‌ها بتواند به صورت حضوری ادامه پیدا کند.

وی آموختن زبان فارسی را باز کردن دریچه‌ای به جهان فرهنگ و دوستی و زیبایی توصیف کرد و گفت که این دوره‌های آموزشی می‌تواند بستر این مهم را فراهم کند و ما را در چند ماه آینده در جهانی پُر از زیبایی و عشق و محبت وارد کند.

رایزن فرهنگی ایران در روسیه در ادامه زبان فارسی را زبان پیوندهای فرهنگی در منطقه وسیعی از جهان از شمال چین تا قلب اروپا دانست و گفت که زبان فارسی قرن‌هاست که این مهم را به نحو شایسته‌ای انجام داده است و همه کسانی که به جهان زبان فارسی وارد می‌شوند می‌توانند از گنجینه‌های سرشار معنوی و فرهنگی این زبان استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به پیوندهای تاریخی ایران و روسیه و همسایگی دو کشور، آموزش زبان فارسی را کمک به توسعه روابط صمیمانه دو کشور دانست و اظهار امیدواری کرد که با همراهی و همدلی و رعایت دستورهای بهداشتی این دوره بتواند بخوبی برگزار شود و برای شرکت کنندگان محیطی آموزنده و پرنشاط باشد.

کد خبر 5017072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha