۲۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۷

موفقیت کارتونیست کهگیلویه وبویراحمدی درجشنواره بین المللی کرونا

موفقیت کارتونیست کهگیلویه وبویراحمدی درجشنواره بین المللی کرونا

یاسوج- ‌اثر کارتونیست کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات بین المللی ما کرونا را شکست می دهیم، جایزه ویژه را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر علی راسترو کارتونیست کهگیلویه و بویراحمدی موفق به کسب جایزه ویژه مسابقه بین المللی کارتون"ما کرونا را شکست می‌دهیم شد.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان با بیان این خبر گفت: مسابقه بین المللی کارتون "ما کرونا را شکست می‌دهیم" بزرگترین رویدادفرهنگی و هنری با موضوع کرونا می‌باشد که از سوی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با مشارکت حوزه هنری کشور برگزار گردید.

عبدالرسول شریفی افزود: فراخوان این مسابقه به دبیری مسعود شجاعی طباطبایی، با موضوعات روحیه بخشی به مردم برای مبارزه با کرونا، توجه و ادای دین نسبت به مدافعان سلامت یعنی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و رعایت مسائل بهداشتی، ۱۱ اسفندماه منتشر شد و هنرمندان تا ۲۱ فروردین ۹۹ فرصت داشتند در این مسابقه شرکت کنند.

شریفی به آمار شرکت کنند گان و آثار ارسالی اشاره کرد و گفت: چهار هزار و ۲۱۲ اثر از ۹۲۳ هنرمند از ۸۸ کشور جهان به دبیرخانه این مسابقه از طریق فضای مجازی ارسال شد، که از این میان دو هزار و ۲۰۷ اثر روی سایت ایران کارتون قرار گرفته است.

وی افزود: با نظر هیئت داوران این مسابقه متشکل از محمد حسین نیرومند، بهرام عظیمی و سیدمسعود شجاعی طباطبایی به همراه سلمان مهذبیه به نمایندگی از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اثر کارتونی علی راسترو هنرمند کارتونیست و تصویر ساز کهگیلویه وبویراحمدی را شایسته دریافت جایزه ویژه نقدی به همراه لوح یادمان و لوح تقدیر دانست.

علی راسترو متولد سال ۱۳۷۷، دارای مدرک کارشناسی رشته نقاشی است که در رشته‌های نقاشی، کارتون و تصویرسازی فعالیت دارد.

دیپلم افتخار بیستمین جشنواره ضد جنگ صربستان ۲۰۱۹، جایزه ویژه رشته کاریکاتور بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، برگزیده نقاشی دیواری شهر یاس‌برین، منتخب بیست و دومین جشنواره یورو کارتوناله بلژیک ۲۰۱۹، منتخب بیست و چهارمین بینال هنری «گابروو» بلغارستان ۲۰۱۹، چاپ هشت اثر در ششمین مجله کارتونیست‌های جهان uwc، چاپ پنج اثر در مجله calicomix کلمبیا، فینالیست و منتخب در جشنواره‌های متعدد کارتون از جمله برزیل، آلمان، ترکیه، مونته نگرو، کوزوو بخشی از موفقیت‌های راسترو است.

کد خبر 5021090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha