۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۲۸

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌کند؛

نشست مجازی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمد حسین شهریار

نشست مجازی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمد حسین شهریار

نشست مجازی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمد حسین شهریار پنجشنبه ۲۷ شهریور با حضور وزیر ارشاد و تنی چند از بزرگان شعر و ادب ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهریار، نشست مجازی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمد حسین شهریار را با حضور و سخنرانی جمعی از استادان و مسئولان فرهنگی کشور برگزار می‌کند.

در این مراسم که پنجشنبه ۲۷ شهریورماه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۳:۰۰ برگزار خواهد شد، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن بلخاری قهی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مهدی محقق رئیس هیئت مدیره انجمن، محمود شالویی، جلال الدین کزازی، اصغر دادبه، حسن انوری، جواد نوروزی و عبادالله فتح الهی سخنرانی خواهند کرد.

زبان و ادبیات فارسی به عنوان دومین زبان جهان اسلام و زبان حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی، با هزاران آثار گران سنگ در زمینه‌های مختلف ادبی، عرفانی، فلسفی، کلامی، تاریخی، هنری و مذهبی همواره مورد توجه و اعتقاد ایرانیان و مردمان سرزمین‌های دور و نزدیک بوده است. با وجود حوادث و رویدادهای پر تب و تاب و گاه ناخوشایند، باز هم این زبان شیرین و دلنشین در دورترین نقاط جهان امروزه حضور و نفوذ دارد. از این رو روز بیست و هفتم شهریور، سالروز درگذشت شهریار، شاعر معاصر ایرانی (۱۲۸۵ تا ۱۳۶۷)، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه «اسکای روم انجمن» به نشانی: https://www.skyroom.online/ch/farhang/anjomanmafakher با فشردن گزینه«میهمان» در این نشست مجازی شرکت کنند.

همچنین این برنامه از طریق صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی: https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2 نیز به صورت زنده پخش خواهد شد.

کد خبر 5024838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha