۱ مهر ۱۳۹۹، ۸:۱۰

معاون آموزش و پرورش استان زنجان:

۲۱ درصد دانش آموزان استان زنجان اضافه وزن دارند

۲۱ درصد دانش آموزان استان زنجان اضافه وزن دارند

زنجان-معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: بیش از ۲۱ درصد دانش آموزان استان زنجان چاقی و اضافه وزن دارند.

ذبیح‌الله تاراسی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه چاقی دانش آموزان باید در مدارس مورد بررسی قرار گیرد، گفت: بیش از ۲۱ درصد دانش آموزان استان زنجان چاقی و اضافه وزن دارند.

وی اظهار کرد: طی چند سال گذشته بیش چاقی دانش آموزان در استان زنجان ۲ برابر شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: توجه به سلامتی دانش آموزان جلوی بیماری‌های غیر واگیر را می‌گیرد و باید به بحث کاهش وز ن دانش آموزان در مدارس توجه شود چرا که برنامه ملی است.

تاراسی تاکید کرد: مربیان بهداشتی در مدارس استان زنجان برای کاهش وزن دانش آموزان در مدارس برنامه‌های کارشناسی را تدوین کردند و برای دانش آموزان لاغر هم برنامه تدوین شده است.

وی با بیان اینکه برای کاهش بیماری کرونا در استان زنجان سطل‌های استاندارد تهیه شده است، ابراز کرد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی درمدارس استان خوب است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، افزود: تمام دانش آموزان استان زنجان تحت پوشش برنامه ملی قرار خواهند گرفت و مورد تست قد و وزن قرار می‌گیرند.

کد خبر 5029742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha