۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۲:۱۳

مدیرکل کتابخانه‌های لرستان مطرح کرد؛

آخرین خبرها از کتابخانه پرماجرای خرم‌آباد

آخرین خبرها از کتابخانه پرماجرای خرم‌آباد

خرم‌آباد- مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان با اشاره به اینکه پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با کمبود اعتبار مواجه است، گفت: بر اساس وعده مجری این پروژه، فاز اول آن امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشته طهماسبی با اشاره به اینکه به ازای هر ۲۵ هزار نفر باید یک کتابخانه داشته باشیم، اظهار داشت: در استان لرستان ۵۶ کتابخانه داریم که از این تعداد ۳۶ مورد به صورت عمومی و ۲۰ مورد نیز به صورت مشارکتی فعالیت دارند.

لرستان نیازمند احداث ۳۶ کتابخانه است

وی با بیان اینکه اگر به همین تعداد به مجموع کتابخانه های عمومی استان اضافه شود مشکل پایین بودن سرانه کتابخانه ای در استان حل می‌شود، عنوان کرد: در سطح استان نزدیک به ۱۳ پروژه کتابخانه ای داریم که مساحت این تعداد ۲۰ هزار متر مربع است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته هشت کتابخانه به مجموع کتابخانه های عمومی لرستان اضافه شده است، تصریح کرد: طی سال جاری بین دو تا سه کتابخانه عمومی دیگر در استان ایجاد خواهد شد.

طهماسبی با تاکید بر اینکه اکثر پروژه‌های کتابخانه ای استان نیز درصد پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، افزود: این پروژه‌های کتابخانه ای بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی، تاکید کرد: نیاز بوده که ۳۶ کتابخانه عمومی دیگر به مجموع کتابخانه های عمومی لرستان اضافه شود و با احداث ۱۳ کتابخانه یاد شده، وضعیت فضای کتابخانه ای استان مناسب‌تر می‌شود.

توقف کتابخانه پرماجرای خرم‌آباد در ایستگاه کمبود اعتبار

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان در ادامه سخنان خود به وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی خرم آباد اشاره کرد و گفت: این کتابخانه در نزدیک به هشت هزار متر مربع احداث شده است.

طهماسبی با بیان اینکه این کتابخانه دارای ساختار کتابخانه ای مطلوبی است، تصریح کرد: این پروژه شامل بخش‌های مختلف سالن‌های مطالعه، مخزن، کلاس‌های آموزشی، بخش نابینایان و… است.

وی با اشاره به روند کند احداث این کتابخانه، گفت: در حال حاضر این پروژه کتابخانه ای با کمبود اعتبار مواجه است.

وعده افتتاح فاز اول تا پایان امسال

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان با تاکید بر اینکه سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتباری که برای این کتابخانه اختصاص یافته بود، تخصیص پیدا کرد، ادامه داد: در حال حاضر این کتابخانه در مرحله تأسیسات است.

طهماسبی با بیان اینکه این پروژه کتابخانه ای به لحاظ ساختمانی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: همچنین این پروژه به لحاظ اعتباری ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

وی، بیان داشت: با توجه به قول رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مقرر شده که امسال نیز به لحاظ اعتباری برای این پروژه کتابخانه ای تخصیص بالایی را داشته باشیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان که در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه افلاک سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه های عمومی در این پروژه بهره بردار است، ادامه داد: بر اساس اعلام مجری این پروژه، در صورت تخصیص اعتبارات فاز اول آن را می‌توان تا پایان سال به بهره برداری رساند.

کد خبر 5042219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha