۲۹ خرداد ۱۳۸۶، ۱۳:۵۹

قیمت زعفران ثابت ماند

قیمت زعفران ثابت ماند

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی زعفران کاران ایران با اشار ه به ثبات قیمت زعفران طی یک ماه گذشته ‌گفت : ‌هم اکنون هر کیلو زعفران ممتاز با قیمت یک میلیون و 650 تا یک میلیون و 750 هزار تومان در بازار به فروش می رسد .

 مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی زعفران کاران ایران در گفتگو با خبرنگار مهر ‌گفت :‌ در حال حاضر مقدار کمی از زعفران سال گذشته در اختیار برخی تولید کنندگان باقیمانده و بخش عمده محصول به فروش رفته است .

 

محمد حسین مشکانی درمورد ورود برخی محموله های زعفران تقلبی به بازار، افزود : متاسفانه طی ماه های اخیر، ‌افزایش قیمت زعفران موجب ورود برخی محموله های زعفران تقلبی به بازار شد که البته هم اکنون و با پیگیری های مسئولان ، نظارت و کنترل بیشتری بر محموله صادراتی زعفران صورت می گیرد .

 

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده زعفران بر اساس نرخ تورم وافزایش سایرهزینه های تولید ( نرخ دستمزد کارگر، ‌قیمت نهاده های تولید،‌ کرایه حمل  نقل ) برای هرسال محاسبه می شود، تاکید کرد :‌ بر اساس بررسی های صورت گرفته در سال گذشته قیمت تمام شده هرکیلو زعفران حدود 260 هزارتومان برآورد شده بود .

 

مشکانی تاکید کرد :‌ این در حالی است که در ماه های نخست سال گذشته قیمت هر کیلو زعفران در بازارحدود 500  هزارتومان بود .

 

به گفته وی در صورت  ایجاد تعادل در بازار زعفران،‌ کشاورزان می توانند سود مناسبی را از کشت این محصول به دست آورند .
کد خبر 504434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha