۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶

مهر گزارش می دهد؛

دانش آموزی که درگیر و دار بروکراسی اداری از تحصیل بازماند

دانش آموزی که درگیر و دار بروکراسی اداری از تحصیل بازماند

بندرعباس - در عصر تکنولوژی و سرعت عمل در روند امور اداری، یک دانش آموز پایه اول ابتدائی روستای خراوی شهرستان رودان به علت دایر نشدن مدرسه از تحصیل بازماند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، روستای خراوی شهرستان رودان دورترین روستای تحت پوشش آموزش و پرورش شهرستان رودان است که در منطقه بادافشان قرار دارد.

این روستا داری یک دبستان بوده که از دو سال پیش به علت نبود دانش آموز، تعطیل و کد آن حذف شده بود ولی در سال جاری امیر محمد اقتدارزاده که به سن مدرسه رسیده نمی‌تواند در کلاس درس حاضر شود.

ابوالقاسم جاودان کارشناس مسئول آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان رودان به خبرنگار مهر می‌گوید: چون این مدرسه از دو سال پیش بدون دانش آموز بوده است، کد مدرسه حذف شده و نیازمند آن بود که دوباره مدرسه دایر شود.

وی افزود: شورای روستا در مردادماه سال جاری درخواستی را مبنی بر دایر شدن مدرسه به آموزش و پرورش شهرستان ارائه دادند و چون مطابق بخشنامه اداره کل آموزش و پرورش تاریخ توسعه مدارس تا خردادماه ۹۹ بود لذا به درخواست به اداره کل آموزش و پرورش استان ارسال شده که تا کنون جوابی داده نشده است.

جاودان تصریح کرد: تا وقتی کد برای مدرسه فعال نباشد نمی‌توان ابلاغ معلم برای این مدرسه صادر کرد.

برای رسیدگی به این موضوع با معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان و دبیر ثبت نام استان هرمزگان تماس گرفته شد. وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در استان چهار مدرسه یک کلاسه داریم گفت: این موضوع در اوایل مهرماه سال جاری و بعد از شروع مدارس به معاونت ابتدایی ارجاع داده شده و قبلاً به اداره طرح و برنامه که مسئول رسیدگی به این امر است، مطرح شده بود.

بیت الهی ادامه داد: بلافاصله با وزارت آموزش و پرورش تماس حاصل شد و آنها اعلام کردند که سایت بسته شده است و امکان توسعه مدرسه وجود ندارد.

معاون آموزش و پرورش استان هرمزگان در جواب اینکه تحصیل این کودک به کجا می‌انجامد، گفت: یا این دانش آموز باید به نزدیک ترین مدرسه شهرستان برود یا تا سال آینده باید صبر کند تا کد برای مدرسه گرفته شود.

نزدیک ترین مدرسه آموزش و پرورش رودان به این روستای کوهستانی حدود ۳۰ کیلومتر و نزدیک ترین مدرسه آموزش و پرورش منطقه رودخانه نیز به این روستا حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد که با توجه دامدار بودن خانواده امیر محمد، این امر ممکن نیست.

حالا معلوم نیست تکلیف دانش آموز این روستا برای تحصیل چه می‌شود، تحصیلی که در بروکراسی اداری گم شد.

کد خبر 5045140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha