۱ تیر ۱۳۸۶، ۱۱:۱۴

وودی آلن وارد دنیای اپرا می‌شود

وودی آلن وارد دنیای اپرا می‌شود

فیلمساز برنده اسکار آمریکایی پس از فراغت از پروژه‌های سینمایی پیاپی خود اواخر سال جاری میلادی به لس آنجلس می‌رود تا یک اپرا کارگردانی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، وودی آلن که تا پیش از خروج از ایالات متحده و کارگردانی چند فیلم در لندن و اسپانیا فقط در نیویورک فعالیت می‌کرد، حالا قصد دارد وارد دنیای اپرا شود و در آغاز فصل 09-2008 اپرای لس آنجلس در سپتامبر 2008 یکی از آثار جاکومو پوچینی را روی صحنه می‌برد.

فیلمساز 71 ساله خالق فیلم‌هایی چون "آنی هال"، "منهتن" و "گلوله‌ها بر فراز برادوی" دیروز پنجشنبه درباره ورود خود به دنیای اپرا بیانیه‌ای صادر کرد و نوشت: "اصلا نمی‌دانم چه چیزی در انتظار من است، اما بی‌کفایتی هرگز مرا از غوطه‌ور شدن در دنیای شور و اشتیاق بازنداشته است."

قرار است آلن یکی از بخش‌های اپرای سه‌پرده‌ای پوچینی را کارگردانی کند و کارگردانی دو بخش دیگر نیز بر عهده ویلیام فریدکین است که فیلم‌هایی چون "رابط فرانسوی" و "جن‌گیر" را در کارنامه دارد. جالب اینکه مدیریت اپرای لس آنجلس هم به عهده پلاسیدو دومینگو، خواننده اپرا و تنور سرشناس اسپانیایی، است.

دومینگو درباره ورود فیلمسازانی معتبر چون وودی آلن و فریدکین به دنیای اپرا گفت: "من معمولا برای ترغیب فیلمسازان به کارگردانی اپرا زیاد تلاش می‌کنم. اما چهار سال بیشترین زمانی بود که صرف ترغیب وودی آلن کردم و حالا اعتراف می‌کنم که این همه زحمت و تلاش ارزش گرفتن موافقت آلن را داشت."

فریدکین هم در بیانیه‌ای از اینکه آلن پذیرفته در اجرای تنها اپرای کمدی پوچینی با او همکاری کند، ابراز خوشحالی کرد. وودی آلن که سه اسکار برای کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی در کارنامه دارد، این روزها مشغول انتخاب لوکیشن‌های تازه‌ترین فیلم خود در اسپانیا است.

کد خبر 505875

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha