۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۲۳:۲۴

با پیگیری مهر به نتیجه رسید؛

صدور مجوز نخستین داروی درمان قطعی کرونا تا یک هفته دیگر

صدور مجوز نخستین داروی درمان قطعی کرونا تا یک هفته دیگر

کرمانشاه- بعد از طرح ادعای متخصص کرمانشاهی در خصوص ساخت نخستین داروی قطعی درمان بیماری کرونا در خبرگزاری مهر، سرانجام مسئولان از صدور مجوز در آینده نزدیک برای این دارو خبر دادند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- معین یزدانی: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در جهان بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و کمپانی‌های خارجی در تکاپوی ساخت دارو برای درمان این ویروس ناشناخته (کویید ۱۹) بودند که ناشناخته بودن این ویروس، سدی بر سر راه متخصصین برای ساخت داروی درمان قطعی این ویروس منحوس بود.

اکنون که هشت ماه از شیوع این بیماری در کشور ایران می‌گذرد و روزانه تعداد قربانیانی که این قاتل زنجیره‌ای می‌گیرد رو به افزایش است، متخصص کرمانشاهی با اعلام خبری مبنی بر ساخت نخستین داروی درمان قطعی کرونا، دریچه جدید به سمت درمان این بیماری در دنیا باز کرد.

خبرگزاری مهر در گزارشی در تاریخ ۵ آبان اعلام کرد که، متخصص کرمانشاهی نخستین داروی درمان قطعی کرونا را ساخت؛ در آن گزارش اعلام شد که این دارو بر پایه چند گیاه با خاصیت‌های دارویی و با شیوه‌های نوین ساخته شده است.

سازنده این دارو اعلام کرد از ابتدای شیوع کرونا در کشور تا کنون این دارو ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار را به صورت قطعی درمان کرده است.

ساخت نخستین داروی کرونا افتخاری است برای جمهوری اسلامی

محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ساخت این دارو توسط متخصص کرمانشاهی اظهار کرد: تولید این دارو و تأیید آن از سوی مراجع مربوطه افتخاری بزرگ را نه تنها برای پدیدآورنده آن، بلکه برای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه و کشور جمهوری اسلامی رقم می‌زند.

وی با اشاره به بسیج شدن واحدهای مربوط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای انجام تمام اقدامات لازم در اخذ تاییدیه نهایی دارو، گفت: پیگیری‌های لازم برای تسریع این فرایند در مراجع کشوری به طور پیوسته در حال اجرا است و در این راستا کوتاهی نخواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: چنانچه این دارو بتواند موافقت‌های نهایی را از سازمان‌های مربوطه دریافت نماید در اسرع وقت و به صورت گسترده برای درمان بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی به کار خواهد رفت.

نخستین داروی درمان قطعی کرونا منتظر تأیید نهایی و صدور مجوز

پروفسور علی مصطفایی پدیدآورنده این دارو در گفتگو با خبرنگار مهر از تأیید اولیه این دارو در مراکز اخذ مجوز خبر داد و افزود: این دارو در مرحله نهایی تأیید قرار گرفته و توانسته است در مراحل اولیه و نمونه‌های بررسی شده، توفیق کسب کند.

وی با اشاره به بدون عارضه بودن این دارو در آزمایشات، گفت: نکته مثبت این دارو گیاهی بودن آن است و اینکه تاکنون هیچ عارضه‌ای جانبی در بیماران به همراه نداشته است.

پدیدآورنده نخستین داروی درمان کرونا در جهان تصریح کرد: ️استفاده از این دارو در مراحل اولیه بیماری موجب بهبود ۱۰۰ درصدی بیماران می‌شود، اما در مراحل پیشرفته بیماری کووید نیز کاربرد دارد.

صدور مجوز ساخت داروی درمان کرونا تا یک هفته دیگر

دکتر قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تیم کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پرونده این دارو را بررسی کرد، اما مجوزهای لازم در خصوص تأیید و ساخت این دارو توسط سازمان غذا و داروی کل کشور صادر می‌شود.

وی افزود: در کرمانشاه تمامی جنبه‌های لازم برای تأیید دارو بررسی شده و مورد تأیید قرار گرفته است و پرونده داروی ساخته شده توسط پروفسور مصطفایی برای بررسی‌های تکمیلی به سازمان غذا دارو کشور ارسال شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سازمان غذا و دارو تهران مشخص شد که نظر کارشناسان تهران در خصوص عملکرد علمی این دارو در برابر بیماری کرونا، مثبت است و به زودی ساخت این دارو صادر می‌شود.

کد خبر 5064592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      63 13
      طیب ا...
      • احمد IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
        19 0
        چرا منفی دادید ؟ از پیشرفت کشور و متخصصان دانشمند و توانای کشور عزیزمان ناراحتید ؟ یا به منفی دادن به هرچه مال کشور و نظامه عادت کردید ؟ واقعاً چراااااا؟؟!
      • شایسته IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
        16 8
        هر جا سخن از موفقیت است نام یک کرمانشاهی میدرخشد ✌👏
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      19 3
      بازم ایرانی ها
      • علی پرازغم RO ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
        11 0
        امیدوارم واقعیت داشته باشه یا اگه واقعیت داره بزارن به واقعیت بپیونده حالا نکته اینکه من نمیدونم یعنی وضعیت پزشکیه ما اینقد وخیمه که از کشورهای همسایمون هم با اینکه از لحاظ پزشکی چنگی به دل نمیزنند عقب افتادیم یا این که مثل همیشه دستهای پنهان پشت پرده نمیزارن اموات ما کمتر از بقیه باشند :/
    • هادی ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      20 3
      امیدوارم این خبر صحت داشته باشد و برای پرت کردن حواس مردم از برخی مسائل نباشد.
      • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
        0 0
        چقدر سیاست زده شدیم که باید هر موفقیت شیرینی رو به کام همدیگه تلخ کنیم بسه تو رو به خدا
    • علی IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      9 4
      مگربه داروهای گیاهی وطب سنتی قدرت عرض اندام داده میشه.من که بعید میدونم موافقت بشه
    • محسن IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      6 2
      سلام و درود وخسته نباشید به شما واقعا سر ایران و استان کرمانشاه را در تمام دنیا بالا کردید
    • مهدی SE ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      11 2
      اگر اینقدر موثره، چرا یک هفته این موضوع رو به تاخیر بندازیم؟! تا هفته آینده تقریباً 3 هزار نفر از هموطنانمون رو با این روند از دست خواهیم داد! امروز بهتر از هفته بعد نیست؟ حداقل شرایطی فراهم کنین که یه عده داوطلبانه این دارو رو مصرف کنن.
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      14 1
      ایران جاودان ،ایران پاینده،ایرانی ازهرقوم و زبان ونژادی که باشد باعث افتخار وبالندگی وطنش است.مرحبا
    • ناشناس IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      11 5
      منتظر عوامل غرب پرست باشید که علیه این دارو تبلیغ کنند.
    • رضا IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      6 2
      خدا کنه شفا بده بیماران کرونایی رو و از مرگ و میر بیشتر جلوگیری کنه. البته اونجایی که گفته گیاهی من شک کردم که درست باشه. تا حالا چندین و چند بار گفتن که داروی گیاهیش در کشور ساخته شد. یه جورایی الان واژه ی "گیاهی" مترادف با "شایعه" و "حرف الکی زدن" شده.
    • کرمانشاهی RO ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      13 10
      قربان کرمانشاهی ها بشم یه تنه زحمت کشور رو دارن میکشن موشک رو اونا شلیک میکنن دارو کرونا اونا میسازن
    • کیانوش IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      6 1
      سلام. تشکر بسیار از تیم خبرگزاری مهر بخاطر پیگیری های مداوم و به نتیجه رساندن این مهم. خواهشا مراقبت کنید که مافیای دارو این دستاورد رو به بیراهه نبرند
    • DE ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      6 1
      ما ميتوانيم فعل خواستن و توانستن را صرف كنيم .
    • حسين DE ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      9 1
      ما ميتوانيم فعل خواستن و توانستن را صرف كنيم،درود فراوان بر اين هموطن عزيز كرمانشاهى، خدا قوت.
    • حسین RO ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      10 2
      خدا کنه
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      9 3
      خدا را شکر که درمان قطعی بیماری کرونا ،توسط دانشمند ایرانی کشف شد.
    • موسوی IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      3 1
      سلام خدا کند سر کاری نباشه فعلا تمام داروهای شیمیایی کلاهبرداری بیش نبوده و گیاهی هم داروی امام کاظم علیه السلام لطفا اگر دارو کارساز است، سریع به ملت برسانید مافیای دارو لطفا این مورد را کوتاه بیایید جان همه در خطر است.
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      4 0
      این خبر کاملا صحت داره و این مطلب جدیدا رسانه ای شده و منتظر تایید وزارت بهداشت بودن . خوشبختانه روی مریض ها امتحان شده و جواب گرفتن
    • علی ES ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      1 1
      اگر واقعی باشه که کل دولت باید دست به کار بشن و پشتیبانی کنند ولی احتمالا الکی هست و سرکاری چون دولت حمایتی نمیکنه
    • کامیار IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      15 1
      با توجه به اینکه بنده از دانشجویان سابق استاد بوده ام و با ایشان ارتباط دارم، خبر کاملا موثق هستش و دارو در درمان کاملا موثره البته اگر مافیای رمدسیویر و اکتمرا بذارن. داروی مورد نظر با اثر بخشی بالا به قیمت تقریبا 100 هزار تومان عرضه میشه، حال آنکه خونخواران رمدسیویر و اکتمرا با 50 برابر این رقم
      • رادین SE ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
        0 0
        سلام ادرس استاد مصطفایی رو میخام ممنونم
    • کرمانشاهی IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      3 0
      اگر این دارو در درمان کرونا موثر است پس چرا بطور ویژه اقدامات آنی برای کسب مجوز های لازم و همچنین تولید انبوه آن اقدامی نمی شود که این دارو سریعا این جان بسیاری از بیماران کرونایی در خطر مرگ هستند نجات بخشد
    • محسن IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      2 0
      توی این چند وقت همیشه صحبت از مافیای موجود در مجموعه وزارت بهداشت بود واین مخالفت ها این احتمال را قوت میده انگار منفعت طلبی حضرات بیشتر از مصالح عام هست واین وضعیت اسف‌بار موجود بایستی همچنان بماند
    • بهزاد IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      2 0
      اگه واقعي باشه ميتونيم باهاش اهرم فشاري داشته باشيم براي لغو تحريم هاي امريكا
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      2 0
      سلام الان ما میتونیم این دارو رو سفارش بدیم چون تا هفته آینده ممکنه مامانم حالشون بدتر بشه شما رو به خدا اگه راهی هست راهنمایی بفرمایید ممنون
      • گندم IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
        0 1
        دوست عزیز از طریق دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیگیری کنید
    • اصغر IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      1 0
      درود بر الوهیت درونی این پژوهشگر عزیز کشورمان خواستن توانستن نیست خواستن داشتن است،، یک افتخار دیگر برای کشورمان خداوند حافظ و نگهدار این شخص ارزشمند و دیگر ملتمان باشد ،،امین
    • افشین رضایی IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      2 0
      سلام میخواستم ازکارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تشکر کنم که افراد لایق ودلسوزی همچون دکتر مرادی وپروفسور مصطفایی دارند که برای جان هموطنانشان ارزش قاعلند ازخداعمربابرکت رابرایشان خواهانم مچکرم
    • عقیل IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      1 0
      سلام..الان یک هفته گذشت مجوز صادر نشد؟ لطفا پیگیر باشیددددد
    • آرزو IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      2 0
      با سلام از پیگیری موضوع به این مهمی می خواستم از سازمان غذا دارو سوال کنم با توجه به اینکه این دارو روی ۲۵۰۰ نفر آزمایش شده و جواب مثبت داده چرا در بررسی و در اختیار قرار دادن برای مردم این قدر تاخیر می کنند این دارو برای بعضی میشه نوشدارو پس از مرگ سهراب لااقل با رضایت خود بیماران بهشون بد ند
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      0 0
      بابا یكی بیاد بكه مریض كرونایی تون جه شكلی خوب شده
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      0 0
      دیدید چیزی نبود... آخر رفتیم آنجا که بقیه دنیا از آنجا شروع کردند... ولی با چقدر کشته و هزینه... خاک به سرمان شد.
    • US ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      0 0
      چرا مزخرف میگید اگه مخالفان واکسیناسیون میدونن چرت پرت نگن دارو معرف کنن