۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۴۷

برنامه‌های مجازی ارتقای اخلاقی طلاب اعلام شد

برنامه‌های مجازی ارتقای اخلاقی طلاب اعلام شد

مدیرکل امور تهذیبی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران از اجرای برنامه‌های ارتقای اخلاقی و تهذیبی طلاب به صورت مجازی و غیرحضوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام آرش رجبی با اشاره به اینکه همه‌گیری بیماری کرونا در کمتر از یکسال گذشته زندگی مردم جهان را دگرگون کرده و قواعد و شیوه‌های تازه‌ای را درمدت زمان کوتاهی بین همگان رواج داده است، افزود: یکی از دغدغه های مهم و بنیادین متصدیان و مسئولان امور و دلسوزان، تنزل سطح تعلیم و تربیت عمومی در مدارس، دانشگاهها و حوزه های علمیه و ایجاد طرح جدیدی برای پاسخ به این نیازها و به دست آوردن راهکارهای جبران کمبودهای تحمیلی فضای موجود است.

وی اضافه کرد: یکی از بهترین راهکارها، تقویت ارتباطات در بستر فضای مجازی و ارائه آموزش ها و دستورالعمل‌های لازم برای فعال سازی جامعه مخاطب در پویش‌های علمی و تربیتی است.

حجت‌الاسلام رجبی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات اداره کل امور تهذیبی و تربیتی، در سه اداره قرآن و عترت، تربیت اخلاقی و مشاوره و خانواده، ارائه آموزش‌های لازم و برگزاری برنامه‌های زنده از طریق قابلیت‌های والای فناورانه حوزه‌های علمیه خواهران و نیز سامانه‌های آموزشی با همکاری اداره‌کل روابط عمومی و امور بین الملل است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه زنده قرائت روزانه قرآن کریم و تفسیر سوره دخان در ایام ماه مبارک رمضان توسط حجت‌الاسلام و المسلمین استاد بهجت‌پور یادآور شد: برگزاری مسابقات قرآنی و حفظ و مفاهیم خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) و نیز برنامه‌های مرتبط با مفاهیم و معارف ادعیه با محوریت دعای هفتم صحیفه سجادیه و نیز دعای ابوحمزه ثمالی در همین راستا بود.

مدیرکل امور تهذیبی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده به منظور استفاده مناسب از توان مشاوران گفت: در بخش مشاوره، تعدادی از مشاوران توانمند جهت ارائه مشاوره تلفنی، آموزش‌های لازم را دریافت کرده و در تمام این ایام از اواخر اسفندماه تا کنون به صورت تلفنی در خدمت مراجعان بوده‌اند. سایر مشاوران نیز یا به شکل حضوری در مدارس علمیه و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و یا به صورت غیرحضوری به ارائه مشاوره به طلاب اهتمام داشته‌اند.

وی اضافه کرد: در اسفند سال گذشته با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رضا مهکام و سرکار خانم دکتر زهره عباسی، رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره استان قم، جلسه برخطی با موضوع راهکارهای ارائه مشاوره در دوران شیوع بیماری کرونا با مشاوران حوزوی و غیرحوزوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام رجبی از برگزاری دوره آرامش، تدبیر و رضایت از زندگی در بحران‌ها ویژه اساتید، طلاب و کارکنان حوزه‌های علمیه خواهران و خانواده‌های آنها خبر داد و گفت: در این دوره جامع، به آموزش شیوه‌های مداخله در بحران، آرامش و تدبیر خانواده در بحران  کرونا، مهارت اخلاقی توکل، وظیفه اخلاقی ما در مدیریت بیماری، چرایی، پیشگیری، راه‌های برون رفت، تدبیر در بلاها و حکمت بلایا و موارد دیگری از این قبیل پرداخته شد.

وی همچنین از برگزاری دروس اخلاق به شکل پخش زنده و یا به صورت ضبط‌شده خبر داد و یادآور شد: جلسات ضبط شده با کیفیت مطلوب در سامانه آموزش مجازی حوزه‌های علمیه خواهران بارگذاری شده و در دسترس است.

مدیرکل امور تهذیبی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران از مشارکت در پاسخ به شبهات کرونا، مشارکت در برگزاری وبینار مرتبط با کرونا با موضوع اخلاق یاری‌گری و تهیه بسته‌های محتوایی اخلاقی و تربیتی به عنوان فعالیت‌های دیگر در راستای ارتقای اخلاقی طلاب یاد کرد.

وی از برگزاری وبینار «روز اخلاق و مهرورزی» با حضور اساتید فاضل و با موضوع «اخلاق طلبگی و مقتضیات زمانه» به مناسبت ولادت رسول اکرم و امام جعفر صادق(ع) و وبینار «بررسی نقش مشاوره های تخصصی در پیشگیری، درمان و رفع آسیبهای تربیتی در مدارس» از اقدامات آتی این اداره‌کل یاد کرد.

حجت‌الاسلام رجبی با بیان اینکه نگارش کتاب جامع تربیتی با محوریت قرآن و حدیث با عنوان «سبک زندگی سلوک بندگی» برای بهره‌گیری در کلاس‌های آموزشی مدارس علمیه به اتمام رسیده است، اظهار امیدواری کرد این اثر با همکاری مدیران، اساتید و کارگزاران مدارس علمیه، در رشد فضای اخلاقی و معنوی با نگرش جامع و متعادل تأثیر بسزایی داشته باشد.

کد خبر 5066306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha