۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۰:۰۴

معاون استاندار سمنان:

اختیارات محدودی به ستاد مقابله با کرونای استان سمنان داده شده است

اختیارات محدودی به ستاد مقابله با کرونای استان سمنان داده شده است

سمنان- معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با اشاره به برخی انتقادات و مباحث درباره تعطیلی امکان، ادارات و کاهش ساعات کاری، گفت: اختیارات داده شده به استان بسیار محدود است.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله خجسته پور در نشست ستاد مقابله با کرونای استان سمنان که شامگاه چهارشنبه به میزبانی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تصویب، اجرا و نظارت و ارزیابی سه رکن اصلی کارهای اداری است، تاکید کرد: اگر مصوبات ستاد مقابله با کرونا اجرایی نشود ابتدا شاهد افزایش مبتلایان خواهیم بود و ثانیاً موجب بی اعتبار بودن تصمیمات می‌شود و نمی‌توان شرایط را کنترل کرد از طرف دیگر کسانی که رعایت می‌کنند را نیز بی‌انگیزه خواهد کرد لذا باید نظارت بر اجرای مصوبات حوزه کرونا استان سمنان به دقت انجام شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی حداقل دو مخاطب دارد نخست کارکنان خود و دوم خدمت گیرندگان و یا جامعه هدف، که مدیران دستگاه‌های اجرایی درباره هر دو گروه ضمانت و وظیفه دارند، افزود: اعمال مصوبات به مراتب مهم‌تر از ابلاغ آن است لذا می‌بایست اجرای مصوبات ستاد کرونا به خوبی نظارت شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با اشاره به اینکه هدف اصلی برای پیشگیری و کنترل و مقابله با بیماری، قطع زنجیره انتقال است، ویروس مرتب در حال جابجا شدن است و اگر بتوانیم این زنجیره متوقف شود، مانع انتقال بیماری خواهیم شد، بیان کرد: مصوباتی که در سطح ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تصویب می‌شود، رویکرد جز قطع زنجیره انتقال ندارد.

خجسته پور بیان کرد: مصوبات اجرایی به خصوص تعطیلی اصناف غیر ضروری از ساعت ۱۸ در چهار شهرستان استان سمنان اجرا شده و علی رغم اظهار نظرهای مختلف که برخی درباره آن داشته‌اند، می‌تواند مزیت‌هایی مانند جنبه‌های روانی و احساس خطر در بین مردم، جدی گرفتن کرونا و پیام جدی به جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه دومین موضوعی که مصوبات ستاد مقابله با بیماری کرونا در تعطیلی اصناف به دنبال آن است، کاهش تجمعات محسوب می‌شود، بیان داشت: هر چه تجمع مردم کاهش یابد، شاهد کاهش انتقال بیماری هستیم و امروز بر ما است که شاهد کاهش تجمعات، جلسات اداری چه از لحاظ تعداد افراد و چه از لحاظ ساعت را در دستور کار قرار دهیم.

معاون استاندار سمنان با تاکید بر اینکه بسیاری از ارتباطات سنتی را باید در هم شکست، بیان کرد: نیازی به حضور در ادارات نیست و باید سامانه‌های اینترنتی، تلفنی و غیرحضوری تقویت شوند و از سوی دیگر مردم نباید این احساس را داشته باشند که عدم حضورشان در یک اداره به رسیدگی امورات شأن ضربه می‌زند، لذا ما اگر بتوانیم کاهش مراجعات مردمی را با کیفیت خدمت رسانی همراه کنیم قطعاً شاهد کاهش حضور مردم و در نتیجه قطع زنجیره انتقال بیماری خواهیم بود.

با اشاره به مطالبه استفاده از دور کاری دو سوم کارکنان و حضور یک سوم کارکنان دیگر در ادارات بیان کرد: این مصوبه فقط تا روز جمعه بیست و سوم آبان ماه ۹۹ بود و پس از آن ممکن است مصوبات جدید ابلاغ شود اما بخش‌نامه‌ای که در این زمینه ابلاغ شده، فرصتی است در اختیار دستگاه‌های اجرایی و نیازی به ابلاغ مجدد ندارند و خود دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از آن استفاده کنند و در کنار این موضوع اعلام شده که اگر کارمندی علائم بیماری را دارد باید استراحت و دو هفته زمان را طی کنند.

کد خبر 5068992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha