۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲

رسولی:

طرح انتخاب حسابرس از شهرداری در راستای شفافیت است

طرح انتخاب حسابرس از شهرداری در راستای شفافیت است

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای پنجم در راستای شفافیت طرح انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری را مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسن رسولی در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی «طرح نحوه انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته و تابعه» گفت: انتخاب حسابرسی جز اختیارات شورا بوده و کم و کیف و چگونگی آن هم مشخص است.

خزانه دار شورا بیان کرد: شورای پنجم در راستای شفافیت این طرح را مطرح کرده و در ۱۲ ماده در جهت انضباط مالی تدوین شده است. این طرح می‌تواند به مصوبه‌ای تبدیل شود که برای سال‌های بعدی هم بماند. طرح مذکور هیچ گونه پیچیدگی ندارد.

وی عنوان کرد: سابقه انتخاب حسابرس، مربوط به تهران و کلانشهرها است. این در حقیقت شهرهایی هستند که در فراخوان انتخاب حسابرس شرکت کردند و شرایط را داشته‌اند ولی در ادامه موفق نشدند که عملاً انعقاد قرارداد کنند.

رسولی افزود: در بند دو سابقه حسابرسی در شهرداری یک گام جلوتر است. منظور آن دسته از شرکت‌ها و مؤسسات هستند که دارای قرارداد انجام حسابرسی در شهرداری سازمان و مؤسسات و غیره هستند. انتخاب حسابرس شبیه مناقصه‌ای است که برگزار می‌شود. پیمانکارانی که دارای شرایط عمومی هستند، پذیرفته شده و انتخاب می‌شوند اما در میان آنها فقط یک نفر برنده نهایی می‌شود.

حسابرس شورا گفت: اگر یکی هم انتخاب شد، یعنی واجد شرایط است. ما دستمان باز نیست. برخلاف ادوار گذشته شرایط احراز را برای حسابرس مورد تأیید آوردیم. بالاترین لبه را گرفتیم و این مسئله دامنه عملیات را مشخص می‌کند. ما نمی‌توانیم از طریق رقابت انتخاب کنیم. جامعه حسابداران هم این مسئله را تأیید کرده است.

کد خبر 5083583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha