۱۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۲۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

شاهرود نارنجی و میامی زرد شد/ لزوم همکاری مردم برای مهار کرونا

 شاهرود نارنجی و میامی زرد شد/ لزوم همکاری مردم برای مهار کرونا

شاهرود- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه در جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی، شاهرود نارنجی و میامی زرد شد، گفت: همکاری مردم برای مهار کرونا لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا چمن عصر دوشنبه در دیدار با معاون سیاسی استاندار سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه خوشبختانه با رعایت دستورالعمل‌ها و مشارکت مردم، وضعیت قرمز کرونایی، شهرستان شاهرود به نارنجی و وضعیت نارنجی شهرستان میامی به زرد تغییر یافت، ابراز داشت: هنگامی آسیب اجتماعی رخ می‌دهد، همه باید دست به دست هم دهند تا مشکل رفع شود که کرونا هم از این قاعده مستثنا نیست.

وی ضمن بیان اینکه مردم باید با هوشیاری همچنان قوانین و ضوابط بهداشتی را رعایت کنند، افزود: قطعاً در صورت عدم همکاری مردم شاهد بازگشت شهرستان به وضعیت قرمز خواهیم بود لذا از شهروندان تقاضا داریم برای مهار کرونا پروتکل‌ها را منظور کنند.

بیمار یابی مناسب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه بیماریابی خوبی در استان و همچنین حوزه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان انجام شد که حلاوت این امر را نیز چشیدیم، ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همواره می‌کوشد تا در ریزترین تصمیم‌گیری‌ها نظیر کرونا با مشارکت مسئولان و مدیران ارشد استان هماهنگ باشد.

چمن بابیان اینکه صدر رویکرد سازمان بهداشت جهانی در مبارزه با کرونا انسجام سیاسی و وحدت رویه است، تصریح کرد: مشارکت آگاهانه و داوطلبانه مردم و نظام سلامت کارآمد از دیگر مؤلفه‌های اعلامی سازمان بهداشت جهانی محسوب می‌شود که خوشبختانه در استان سمنان از صدر مدیریت تا ذیل، وحدت و انسجام بسیار خوبی را شاهد هستیم.

وی افزود: یکی از اقدامات خوب صورت گرفته در دانشگاه شاهرود این است که هیچ‌گاه تحقیق و پژوهش را فراموش نکرده و طی این مدت چندین مقاله ارزشمند در مقابله با کرونا را به جامعه جهانی ارائه کرده است.

تغییر رنگ استان سمنان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه علی رغم تغییر رنگ کرونایی در سطح استان اعمال محدودیت‌ها تا روز جمعه ۱۴ آذر ادامه دارد، ابراز داشت: از روز شنبه ۱۵ آذر بر اساس رنگ‌بندی جدید مصوبات جدیدی اجرایی می‌شود.

حبیب الله خجسته پور بابیان اینکه به ثبات رسیدن وضعیت کرونا مرهون تلاش کادر بهداشت و درمان و همراهی مردم نجیب و قانون‌مدار است، تصریح کرد: قطعاً بدون مشارکت مردم این مهم محقق نمی‌شد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود موفق شد در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقل غیر از مراکز استان‌ها، عنوان سوم کشور را به خود اختصاص دهد که این موفقیت شایان تقدیر است.

کد خبر 5084710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha