۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۸:۳۰

استاندار زنجان:

قیمت گوشت مرغ طی روزهای آینده کاهش می یابد

قیمت گوشت مرغ طی روزهای آینده کاهش می یابد

زنجان-استاندار زنجان، گفت: قیمت گوشت مرغ روند نزولی به خود گرفته است و در آینده شاهد کاهش قیمت مرغ در استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار در محل استانداری زنجان، گفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار مصوبه می‌شود باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا و شرایط بد اقتصادی مردم را دچار مشکلات زیادی کرده است، افزود: در شرایط فعلی باید هر چه بیشتر برای رفع مشکلات تلاش کنیم.

حقیقی از سه برابر شدن اکیپ‌های بازرسی خبر داد و تاکید کرد: یکی از اهرم‌های کنترل کرونا ویروس همین تنظیم بازار است که باید به آن توجه ویژه شود تا تصمیمات اتخاذشده نتایج خود را نشان دهد.

سهمیه آرد نانوایی‌ها در زنجان دوباره مورد بررسی قرار گیرد

استاندار زنجان، با بیان اینکه سهمیه آرد نانوایی‌ها در استان دوباره مورد بررسی قرار گیرد، گفت: اگر لازم باشد سهمیه یک نانوایی افزایش یابد و یا نیاز به کاهش سهمیه یک نانوایی وجود دارد نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

حقیقی تاکید کرد: با فروش آرد و خروج آرد از استان زنجان به شدت باید برخورد شود و خروج آرد از هر طریقی از استان قابل قبول نیست.

وی بر لزوم تأمین آرد مورد نیاز روستاهای استان زنجان به ویژه روستاهایی که در مناطق صعب العبور قرار دارند اشاره کرد و افزود: هیچیک از روستاهای استان زنجان نباید با مشکل کمبود آرد مواجه شوند.

استاندار زنجان، تصریح کرد: خرید و فروش آرد ممنوع است و نیاز استان زنجان به آرد باید بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ذخیره شود.

حقیقی در رابطه با سهمیه آرد نانوایی‌ها، افزود: باید سهمیه آرد نانوایی‌ها به صورت مجدد بررسی شود و کسانی که آرد مازاد دارند از آن‌ها پس‌گرفته و به سهمیه واحدهایی که مصرفشان بیشتر است، اضافه شود.

هیچ روستایی به ویژه روستاهای مناطق صعب‌العبور نباید کمبود آرد داشته باشد

وی ادامه داد: هیچ روستایی به ویژه روستاهای مناطق صعب‌العبور نباید کمبود آرد داشته باشد، پسندیده نیست در استانی که بالاترین تولید گندم را نسبت به مساحت خود دارد، کمبود آرد وجود داشته باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه خروج آرد از استان باید با هماهنگی اتفاق بیفتد و اینگونه نباشد که آرد را از استان خارج کرده و خودمان به دنبال آرد باشیم، افزود: بازرسی بر خروج آرد مد نظر قرار گیرد.

حقیقی با بیان اینکه تغییرات قیمت مرغ نباید بدون هماهنگی مدیریت و ستاد تنظیم بازار استان باشد، یادآور شد: قطعه‌بندی مرغ در استان بدون حساب و کتاب انجام شد که جای گلایه دارد و انتظار می‌رود مسئولان امر در این رابطه نظارت و بازرسی کامل انجام داده و باید با متخلف برخورد قانونی شود.

قطعه بندی گوشت مرغ در زنجان کنترل شود

استاندار زنجان افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان باید در بازار بر قطعه بندی مرغ کنترل کند و نباید اجازه داد هر کسی در این حوزه، خودسرانه عمل کند.

حقیقی با بیان اینکه باید وضعیت اقتصادی مرغداران را مراعات کنیم، گفت: در این وضعیت مرغداری‌های استان همکاری بسیار خوبی جهت کنترل بازار مرغ داشتند.

استاندار زنجان، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت مرغ روند نزولی به خود گرفته است و در آینده شاهد کاهش قیمت مرغ در استان خواهیم بود.

حقیقی با بیان اینکه اقدامات خوبی در خصوص کنترل بازار صورت گرفته است، افزود: قیمت مرغ چهار هزار تومان پایین‌تر از سایر استان‌ها است.

وی با بیان اینکه مرغ مورد نیاز بازار استان زنجان باید به هر ترتیبی که شده تأمین شود و مهمترین موضوعی حفظ تعادل بازار است، افزود: از ابتدای امسال تا امروز تمام تلاش خود را به کار بستیم تا نیاز بازار مرغ استان را تأمین کنیم و در حال حاضر در تأمین مرغ مورد نیاز بازار استان زنجان مشکلی وجود ندارد.

کد خبر 5084866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha