۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۴

قائم مقام رییس کل دادگستری تهران؛

زندانیان دارای بدهی یا ردمال کمتر از ۲۰میلیون، انگشت شمار هستند

زندانیان دارای بدهی یا ردمال کمتر از ۲۰میلیون، انگشت شمار هستند

قائم مقام رییس کل دادگستری تهران گفت: در حال حاضر تعداد زندانیانی که در تهران به پرداخت بدهی، ردمال یا جریمه کمتر از بیست میلیون تومان محکوم شده اند، انگشت شمار هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود ستایشی، قائم مقام رییس کل دادگستری تهران گفت: با راه اندازی دادسراهای الکترونیک و عدم اعزام زندانی به مراجع قضایی، در مرحله اول پرونده‌ها سریع‌تر بررسی شده و در مرحله بعد امنیت زندان ها، ارتقاء پیدا کرده و در نهایت از صرف هزینه و زمان جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: برنامه جامع فرآیند هوشمند اجرای احکام تدوین شده و به صورت پایلوت در تهران برای اجرای دستور ریاست قوه قضاییه و بهبود شرایط رسیدگی به پرونده‌ها و پایش زندانیان اجرا می‌شود.

ستایشی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های مستند، موضوع عفو و رسیدگی به درخواست مرخصی زندانیان به روز شده که این امر حاکی از زحمات شبانه روزی قضات و نیز همکاری مدیرکل زندان‌های استان تهران، کارکنان قضایی و مددکاری مجموعه دارد و فضا و ساختمان‌های مجهز در بازداشتگاه اوین، ندامتگاه‌های تهران بزرگ و زنان جهت شوراهای حل اختلاف، دفاتر قضایی و دادگاه و دادسرای عمومی و انقلاب احداث شده است.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده، در حال حاضر تعداد زندانیانی که در تهران به پرداخت بدهی، ردمال یا جریمه کمتر از بیست میلیون تومان محکوم شده اند، انگشت شمار هستند و در این مسیر، مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون تومان نیز از طریق ادارات اوقاف و شهرک‌های صنعتی برای آزادی زندانیان نیازمند اهدا شد که از طریق انجمن حمایت از زندانیان و اجراهای احکام به شکات پرداخت شد.

کد خبر 5085082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha