احمد ابوالغیط:

اتحادیه عرب از تلاش‌ها برای حل بحران قطر با اعراب استقبال می‌کند

اتحادیه عرب از تلاش‌ها برای حل بحران قطر با اعراب استقبال می‌کند

دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی اعلام کرد که این اتحادیه از تلاش های کویت برای حل و فصل سیاسی بحران قطر با ۴ کشور عربی استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب از حمایت این اتحادیه از تلاش‌ها برای حل و فصل بحران قطر با کشورهای عربی خبر داد. وی در این خصوص گفت: اتحادیه عرب از تلاش‌های کویت در این زمینه حمایت می‌کند.

بر اساس این گزارش، دبیرکل اتحادیه عرب همچنین اظهار داشت: شکاف‌ها میان قطر و کشورهای عربی باید کمتر شود. از همین روی، اتحادیه عرب از تلاش‌های کویت برای از بین بردن شکاف‌های موجود قدردانی می‌کند.

پیشتر «احمد الناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت در این خصوص گفته بود: تاکنون گفتگوهای ثمربخشی در این زمینه انجام شده است. در راستای تلاش‌ها برای تحقق آشتی میان قطر و ۴ کشور عربی، تاکنون گفتگوهایی انجام شده است که می‌توان آنها را مثمرثمر توصیف کرد. پس از این اظهارات وزیر خارجه کویت نیز «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر تأکید کرد: اظهارات وزیر خارجه کویت گام مهمی در مسیر حل بحران محسوب می‌شود.

گفتنی است، چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، ۱۳ شرط از جمله کاهش روابط با تهران و تعطیلی شبکه الجزیره را برای از سرگیری این روابط تعیین کردند.

کد خبر 5087694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha