۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۹

در وبینار راهیاری شبکه طرح امامان محله مطرح شد:

ایده راهیاری در فضاهای رسمی کمتر مورد استفاده قرار گرفته است

ایده راهیاری در فضاهای رسمی کمتر مورد استفاده قرار گرفته است

در وبینار نقد و بررسی ایده و محتوای راهیاری شبکه مکمل طرح امامان محله ارائه طرح های عملیاتی و توانمندسازی امامان یا نیروهای فعال در صحنه مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر صبح دوشنبه وبینار نقد و بررسی ایده و محتوای راهیاری شبکه مکمل طرح امامان محله به همت پژوهشگاه تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای وبینار حجت‌الاسلام مهدی موحد، نویسنده کتاب راهیاری، ضمن بیان ویژگی‌های کتاب خود با اشاره به دغدغه شروع فعالیت شبکه راهیاران در سراسر کشور گفت: ایده راهیاری در فضاهای رسمی کمتر مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان طرح مکمل در کنار فعالیت‌های مختلف برای توانمندسازی نیروهای در صحنه یعنی امامان مطرح شده است.

در ادامه وبینار آقایان سید محمدحسین هاشمیان، علیرضا مؤمن، حسن شیخیان و توحید اسماعیل‌پور به نقد و بررسی این اثر و ایده راهیاری پرداختند.

حجت‌الاسلام سید محمدحسین هاشمیان ضمن بررسی تجربیات قبلی راهبردی نظیر طرح صالحین با اشاره به این‌که هیچ تحول اجتماعی بدون نگاه تکنیکال حل نمی‌شود، ابراز داشت: پا گرفتن این حرکت به یک موتور محرک و سرمایه مناسب نیاز دارد و بدون آن عملاً اجرای طرح تحول اجتماعی امکان‌پذیر نیست.

پس از آن علیرضا مؤمن آرانی، عضو گروه تجربه نگاری پژوهشکده باقرالعلوم، بر رعایت مدل و اقتضائات محیطی تاکید کرده و حسن شیخان نیز به مشابهت این طرح با فضای مسیحیت اشاره کرد.

وی با اشاره به وجود کلیسا محوری در مسیحیت که کلیسا محلات تابع آن است گفت: در مسیحیت علاوه بر محله‌ها، نژادها و مشاغل هم می‌توانند کشیش خاص خود را داشته باشند.

در پایان توحید اسماعیل‌پور، مدیر مرکز مطالعات و سنجش دین‌داری پژوهشکده باقرالعلوم با تاکید بر لزوم دیده شدن اقتضائات امامت در راهیاری گفت: جا دارد برای ایده راهیاری دو نگارش به وجود بیاید و با مدل امامت تنظیم شود.

کد خبر 5090092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha