۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۱

در واکنش به اظهارات اردوغان؛

سفیر ترکیه به وزارت امور خارجه احضار شد

سفیر ترکیه به وزارت امور خارجه احضار شد

سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار سفیر ترکیه در ایران در واکنش به اظهارات اخیر مداخله‌جویانه رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه و غیرقابل قبول رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سفر به باکو خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: امروز جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ سفیر ترکیه در تهران از سوی دستیار وزیر و مدیرکل اورآسیا به وزارت امور خارجه احضار و ضمن ابلاغ مراتب اعتراض شدید، به سفیر تاکید شد جمهوری اسلامی ایران خواستار توضیح فوری دولت ترکیه در این خصوص است.

خطیب زاده افزود: در جریان این احضار به سفیر ترکیه ابلاغ شد که دوران ادعاهای ارضی و امپراطوری‌های جنگ افروز و توسعه طلب سال‌هاست که سپری شده است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در ادامه اضافه کرد: به سفیر ترکیه تاکید شد جمهوری اسلامی ایران به هیچکس اجازه مداخله در مورد تمامیت ارضی خود را نمی‌دهد و همان طور که تاریخ پرافتخارش گواه است، در خصوص امنیت ملی خود حتی ذره‌ای کوتاه نمی‌آید.

کد خبر 5093080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      2 0
      این برمیگرده به عرضه بعضی ها که اگر الان با آمریکا که اتفاقا لج اقتاده با ترکیه همکاری کرد میشه آذربایجان و ارمنستان رو به راحتی برگردوند برای ایران واقعا متاسفم و اینم بگم ما هنوز کسانی وجود داریم که نمی‌گذاریم تا آخر عمرمان همین وضع ایران بماند، ایران باید پس گرفته شود...
    • علی IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      4 0
      ایران بزرگ از مرو تا دیار بکر واز مرز هند تا دریای سیاه است و زمانی هم تا دریای مدیترانه وسعت داشته است آنزمان که ترکیه ای وجود نداشت.والسلام
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      2 0
      اگر دولت مردان ما عرضه داشتن یه بیت شعر درباره اینکه آدربایجان و حتی خود ترکیه که یه زمانی جزو ایران بزرگ بوده میسرودند ، یا حتی تو شورای امنیت ادعای بازگشت سرزمینهای از دست رفته گذشته میکردند ، چطور کشورهای غربی حق دارند سرزمینهای فرا دریایی و مشترک المنافع داشته باشند ولی ایران نه حتی حق قانونی
    • امیر IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      4 0
      ایران هم باید ادعای منطقه قفقاز و خود ترکیه را کند بهر حال زمانی متعلق به ایران بودن و باید به ایران برگردند
    • محمود IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      3 0
      آقای اردوغان افکار و اظهارات مشمئزکننده شما درخور هیچ پاسخی نیست بجز اینکه کمی تاریخ مطالعه کنید که پاسخ دندان شکنی برایتان تدارک دیده اگر بازهم ملتفت نشدید اعلام بفرمایید تا اینبار با مشت آهنین در خدمتتان باشیم که قطعا درمان قطعی بیماری مزمن شما خواهد بود
    • رحمان IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      0 0
      واقعا این اردوغان جاه طلب نمی دونه آرامگاه مولانا شاعر ایرانی کجاست؟؟؟؟ وقتی جای مولانا و داریوش هخامنشی و ستارخان و ......بری فیلم یوسف پیامبر رو بسازی نتیجه ش میشه این .....درضمن حکومت ایران هم از کرد های ترکیه برای احیای مجدد ایرانشهر باید استفاده‌ کند....زنده باد ایران..پیش بسوی ایرانشهر..