۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۳

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان خبرداد:

توزیع ۵۰۰۰ دُز واکسن آنفلوآنزا در ۲ داروخانه اصفهان

توزیع ۵۰۰۰ دُز واکسن آنفلوآنزا در ۲ داروخانه اصفهان

اصفهان - مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: پنج هزار دُز واکسن آنفلوآنزا برای توزیع در اختیار دو داروخانه اصفهان قرار گرفته است.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های اصفهان اظهار داشت: برای این امر پنج هزار دُز واکسن در اختیار دو داروخانه در اصفهان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این داروخانه در کنار دو مرکز پزشکی بیمارستان عیسی ابن مریم و خورشید قرار دارند، ابراز داشت: این داروخانه‌ها با نسخه پزشک و اراده کارت ملی دارو را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به آنفلوآنزا در اصفهان گزارش نشده است، افزود: البته این امر به معنای نبود بیماری نیست اما پیش بینی می‌شود رفتار بیماری کمتر شده است.

استفاده از ۱۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا در اصفهان

وی در خصوص توزیع کیت‌های تشخیص سریع بیماری کرونا در اصفهان نیز گفت: وزارت بهداشت ۱۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا را تحویل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داده است.

فدایی با بیان اینکه کیت‌های تشخیص سریع در طرح «حافظان سلامت محلات» و همچنین مراکز ۱۶ ساعته مورد استفاده قرار می‌گیرد، اضافه کرد: پاسخ تست این کیت‌ها پس از ۲۰ دقیقه اعلام خواهد شد و برای بیماران مبتلا تصمیم گیری صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر با اعمال محدودیت‌های کرونایی شاهد نزول زوند ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان اصفهان رو به رو هستیم، ادامه داد: چنانچه مردم همکاری داشته باشند می‌توان در چند ماه آینده به خوبی شرایط را مدیریت کرد و زندگی را به روال عادی برگرداند.

هنوز سیاست وزارت بهداشت برای استفاده از داروی کرونا مشخص نیست

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه دو داروی تولید و تایید شده کرونا تاثیرات خوبی را در روند بهبود بیماران مبتلا به این بیماری داشته است، ابراز داشت: هنوز سیاست وزارت بهداشت در خصوص استفاده از این دارو مشخص نشده است.

پلاسما درمانی حذف نشد

وی همچنین در خصوص روند استفاده از روش پلاسما درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا گفت: همکاران پزشک که مشغول انجام درمان بیماران مبتلا به کرونا هستند، اظهار می کنند پلاسما درمانی در مطالعات علمی اثر بخشی قابل توجهی در درمان کرونا ندارد و بعد از گذشت چند ماه و استفاده از این روش به اثرات آن خوش بین نیستند.‌

فدایی تصریح کرد: البته همچنان این روش درمانی در بیمارستان‌های اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و حذف نشده است.

کد خبر 5094523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha