۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۵۲

آنگلا مرکل:

برگزیتِ با توافق بهتر از برگزیت بدون توافق است

برگزیتِ با توافق بهتر از برگزیت بدون توافق است

صدر اعظم آلمان با تأکید بر ادامه مذاکرات اتحادیه اروپا با لندن تا پایان هفته اعلام کرد: برگزیتِ با توافق بهتر از برگزیت بدون توافق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان امروز چهارشنبه و درحالیکه مذاکرات اتحادیه اروپا با انگلیس در خصوص دست یابی به توافقی پیرامون برگزیت ادامه دارد، در سخنانی اعلام کرد: مذاکرات برای دستیابی به یک توافق در خصوص روابط پسابرگزیت بین انگلیس و اتحادیه اروپا پیشرفت هایی داشته است و تا آخر هفته (به وقت محلی) ادامه خواهد یافت.

صدر اعظم آلمان در این باره ادامه داد: ما هنوز هم این موضوع را مد نظر داریم که یک برگزیتِ با توافق بهتر از برگزیت بدون توافق است.

این در حالیست که مذاکرات دو جانبه میان انگلیس و اتحادیه اروپا ماه هاست بر سر مسایلی همچون سهمیه ماهیگیری و سایرقوانین تجاری اتحادیه اروپا در بن‌بست قرار دارد.

گفتنی است، انگلیس به طور رسمی در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه اروپا خارج شد و اکنون در تلاش است تا با اروپا به توافقی دست یابد. اتحادیه اروپا و انگلیس فقط تا پایان سال جاری میلادی فرصت دارند تا در خصوص نوع روابط لندن با بروکسل در شرایط پسابرگزیت به توافق برسند.

اگر هیچ توافق تجاری میان لندن و بروکسل به انجام نرسد، روابط اقتصادی دو طرف تحت مقررات سازمان تجارت جهانی از سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد.

کد خبر 5097895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha