۱ دی ۱۳۹۹، ۹:۵۷

توسط انتشارات سروش؛

کتاب «حکمروایی و اقتصاد سبز» منتشر شد

کتاب «حکمروایی و اقتصاد سبز» منتشر شد

کتاب «حکمروایی و اقتصاد سبز» با ترجمه و تالیف محمدتقی رضویان و محمدکاظم شمس‌پویا توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «حکمروایی و اقتصاد سبز» با ترجمه و تالیف محمدتقی رضویان و محمدکاظم شمس‌پویا به‌تازگی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شده است.

گسترش روزافزون ناپایداری در عرصه‌های زندگی بشر و آثار عمیق آن بر کیفیت زیست‌پذیری، محققان و جوامع دانشگاهی را در دهه‌های اخیر وادار به بررسی ابعاد و زوایای گوناگون این‌ناپایداری‌ها و تغییر شیوه‌های زندگی انسان‌ها کرده است. با نگاهی به ابعاد و پیامدهای ناپایداری می‌توان دریافت که بسیاری از این پیامدها ریشه در الگوهای مرسوم رشد و توسعه اقتصادی دارد که افزون بر بهره‌کشی بیشتر از طبیعت و محیط‌زیست، به استثمار انسانی نیز دامن زده‌اند. بنابراین، نیاز به رویکردهای جدید مانند اقتصاد سبز، بیش‌ازپیش اهمیت یافته و در محافل علمی و برنامه‌ریزی‌های شهری و منطقه‌ای نیز جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است.

برای تحقق توسعه پایدار و اقتصاد سبز توجه به جایگاه کنشگران نوظهور مانند سازمان‌های مردم‌نهاد، اجتماعات محلی و بخش خصوصی اهمیت بسزایی یافته است. به سخن دیگر، مانند گذشته، فقط دولت‌ها بازیگر اصلی برنامه‌ریزی‌های توسعه به شمار نمی‌آیند و باید برای بازیگران جدید، گروه‌های آسیب‌پذیر، فرایندهای تصمیم‌گیری مشارکتی و به اجرا درآمدن تصمیم‌گیری‌ها و به‌عبارتی «حکمروایی شایسته»، جایگاه ویژه‌ای قائل شد.

به این‌ترتیب در کتاب پیش‌رو، مفهوم حکمروایی و نقش آن در تحقق اقتصاد سبز بررسی و تشریح شده است.

این‌کتاب با ۲۷۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۶۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5100953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha