۲ دی ۱۳۹۹، ۹:۲۷

مدیر عامل آب منطقه ای گلستان:

۱۵۰ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ به سد نرماب اختصاص یافت

۱۵۰ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ به سد نرماب اختصاص یافت

مینودشت- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان گفت: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ برای سد نرماب پیش بینی شده است و تلاش ما افزایش این بودجه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محسن حسینی در بازدید معاون سیاسی و امنیتی و مدیر کل امنیتی و انتظامی گلستان از سد نرماب اظهار کرد: در مجموع سد نرماب حساس ترین و مهم ترین سد استان است و عزم همه استان و شرکت آب منطقه ای، مشاور و پیمانکار سد(سپاسد) بر آبگیری سد تا اردیبهشت ۱۴۰۰ است.

حسینی بیان کرد: در سال ۹۸ محموع اعتبارات سد ۸۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۹ تا کنون ۲۹۰ میلیارد تامین اعتبار شده است و به دنبال ۱۱۰ میلیارد تومان دیگر هم هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان با بیان اینکه برای اتمام سد چهار مولفه مورد نیاز است افزود: استملاک اراضی باقی مانده مخزن سد، نصب تاسیسات هیدرومکانیکال سد که ۴۱ درصد کار خرید و ساخت آن انجام شده است و به توالی در حال نصب است، خاکریزی بدنه سد تا رسیدن به تراز آبگیری که البته در حال انجام است و اتمام ساخت روستای جنگلده بالا که فاز یک آن تا دهه فجر به پایان می رسد و سه فاز باقی مانده هم تا تابستان ۱۴۰۰ پایان می یابد از مهم ترین اقداماتی است که باید تا آبگیری سد انجام شود.

وی تصریح کرد: آبرسانی به چهار شهر و ۱۲۰ روستا، آبیاری اراضی کشاورزی، کنترل سیلاب حوضه نرماب، تامین آب صنعت و غیره از جمله اهداف ساخت سد نرماب است.

حسینی در خصوص ساخت روستای جنگلده بالا بیان کرد: ساخت این سایت در چهار فاز در حال انجام است که فاز اول پیشرفت خوبی دارد و طبق قول بنیاد مسکن تا دهه فجر به اتمام می رسد. فاز دوم را اخیرا به بنیاد مسکن ابلاغ کردیم. طبق پیش بینی ما  ساخت فاز دوم تا آبگیری سد آماده شود. فاز سوم و چهارم هم تا تابستان ۱۴۰۰ به پایان می رسد.

وی افزود: استملاک سه روستای باقی مانده، احداث تصفیه خانه و مخزن و انشعاباتی که باید برای آبرسانی به روستاها انجام شود از دیگر مولفه های سد وشبکه نرماب است که باید اجرایی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم در این جلسه اظهار کرد: سد نرماب جزء سدهای ملی است و همه باید تلاش کنیم که این پروژه بزودی به بهره برداری برسد.

احسان مکتبی ضمن بررسی تهیه مسئله سنگ ریپ رپ اظهارکرد: تلاش می کنیم که نحوی کار مدیریت شود که تا پایان دولت شاهد آبگیری سد باشیم و کار به گونه ای انجام شود که موجب اعتلای استان شود.

کد خبر 5101789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha