۳ دی ۱۳۹۹، ۸:۴۳

انصاری در گفتگو با مهر اعلام کرد؛

شناسایی محله سبز و ایجاد خانه‌های محیط زیست در تهران ۱۴۰۰

شناسایی محله سبز و ایجاد خانه‌های محیط زیست در تهران ۱۴۰۰

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، شناسایی محله سبز و ایجاد خانه‌های محیط زیست را از جمله برنامه‌های تهران ۱۴۰۰ عنوان کرد.

شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص برنامه های این اداره کل برای اجرای برنامه های طرح تهران ۱۴۰۰ گفت: شعار طرح "تهران شهری برای همه" تعریف شده و در همین راستا اجرای "محله سبز: را در دستور کار داریم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از مهمترین اهداف ایجاد محله سبز را ارتقاء شاخص‌های سلامت ساکنین و افزایش سرزندگی و رفاه آنها، بهبود کیفیت محیط زندگی و کیفیت فضاهای عمومی، ارتقاء عدالت اجتماعی و تلاش در توزیع عادلانه منابع و سرمایه ها در سطح جامعه، ایجاد فرصت‌های شغلی محلی سازگار از طریق پروژه های محیط‌زیستی، کاهش آلودگی‌های سطح محله، ارتقاء شاخص‌های طراحی شهر دوستدار طبیعت، کاهش تولید پسماند از طریق مدیریت مصرف و حذف فعالیت‌هایی که باعث تولید پسماند می‌شوند، کاهش استفاده از سموم و کودهای شیمیایی، مدیریت مصرف آب و بهره برداری از روان ‌آبها و سیلاب‌های شهری و … برشمرد.

وی در ادامه توضیح داد: در طرح "محله سبز" که سعی می شود با همکاری کانونهای محیط زیستی دنبال شود، مدیریت پسماند، حمل و نقل، مدیریت آب و فاضلاب، فضای سبز، مدیریت مصرف انرژی، مدیریت آلودگی ها، نظام مدیریت محیط زیست، توسعه فرهنگ و آگاهی‌های محیط زیستی شهروندان در اولویت بررسی قرار می‌گیرد.

انصاری افزود: از میان ۳۵۲ محله تهران چند محله‌ای که ویژگی‌های مورد نظر را دارند، به صورت پایلوت انتخاب و ارزیابی می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح محله سبز با جلب مشارکت های مردمی گفت: در چارچوب طرح تهران ۱۴۰۰ ضمن تقویت کانون های محیط زیستی محلات درصدد توسعه "خانه‌های محیط زیست" در برخی مناطق شهر تهران هستیم تا امکانات و ملزومات بیشتر برای فعالیت کانون ها و تشکل های مردم نهاد محیط زیستی شهر تهران فراهم شود.

انصاری ادامه داد: شاخص های محله سبز با همکاری مناطق شهرداری در تعدادی از سراهای محلات در سطح تهران اجرایی می شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه شعار تهران شهری برای همه می تواند در برگیرنده موجودات زنده این شهر نیز باشد، اظهار داشت: بنابراین یکی از رویکردها شناخت گونه های جانوری و گیاهی شهر تهران است که با تهیه اطلس‌های تنوع زیستی تهران، به معرفی تنوع زیستی شهر تهران و راه های حفاظت از آنها می‌پردازیم.

کد خبر 5102592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha