نماینده پارلمان الجزایر:

مقامات مغرب می‌خواهند مسأله فلسطین را در ازای صحرای غربی بفروشند

مقامات مغرب می‌خواهند مسأله فلسطین را در ازای صحرای غربی بفروشند

نماینده پارلمان «الجزایر» با انتقاد شدید از عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی، گفت: مقامات مغرب می‌خواهند مسأله فلسطین را در ازای صحرای غربی بفروشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «منصور عبدالعزیز» نماینده پارلمان الجزایر از اقدام مغرب در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد و گفت: عادی‌سازی روابط مراکش با رژیم صهیونیستی خیانت به فلسطین است.

وی افزود: توافق عادی سازی با رژیم صهیونیستی به منزله قمار با مسأله فلسطین در قبال به رسمیت شناخته شدن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی است. عبدالعزیز تاکید کرد که ملت مغرب مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، اما دولت این کشور می‌خواهد فلسطین را در ازای صحرای غربی بفروشد.

اخیراً مقامات آمریکایی اعلام کردند که حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت می شناسند؛ اقدامی که بسیاری از کارشناسان سیاسی معتقدند به تقویت گروه های تروریستی در صحرای غربی منجر می شود. مقامات الجزایر اعلام کردند که آمریکا اساساً صلاحیت به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را ندارد.

«محمد ششم» پادشاه مغرب روز چهارشنبه مدعی شد که روابطه با رژیم صهیونیستی به نفع ثبات منطقه است و می تواند در آن صلح را به ارمغان آورد! وی همچنین ادعا کرد که کشورش به حمایت از مسأله فلسطین ادامه می دهد. او بر لزوم تحقق راهکار دو دولتی در اراضی اشغالی نیز تأکید کرده است.

پیشتر هم «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب از توافقات جدید کشورش با رژیم صهیونیستی پس از عادی سازی روابط با تل آویو، سخن گفته بود. وی تأکید کرد: پروازهای مستقیم میان تل آویو و رباط آغاز شده اند. وزیر خارجه مغرب همچنین گفت: مراحل اعطای مجوز برای انجام پروازهای مستقیم میان تل آویو و رباط طی شده است و از این پس مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

این مقام مغربی همچنین یادآور شد: افزون بر آغاز پروازها، دفاتر تماس در شهرهای تل آویو و رباط راه اندازی شده اند. این سخنان پس از آن مطرح شد که شب گذشته یک هیأت مشترک آمریکایی- صهیونیستی با پروازی مستقیم از تل آویو وارد شهر رباط شدند.

کد خبر 5104254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha