۶ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۵۹

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

آموزش مناسب کودکان را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌کند

 آموزش مناسب کودکان را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌کند

قزوین - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: آموزش در سه سطح خانه، مدرسه و جامعه زمینه دور شدن کودکان از آسیب‌های اجتماعی آگاهانه و یا ناآگاهانه در جامعه را فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر صدیقه ربیعی در کارگروه حمایت از کودکان و نوجوانان که روز شنبه در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد اظهار کرد: حقوق کودک در دین مبین اسلام مورد توجه قرار گرفته و در احکام و احادیث معصومین نیز تأکید زیادی بر آن شده است.

وی افزود: کودک نیز به عنوان عضوی از جامعه حق حیات و زیست دارد و باید به دنبال ایجاد بسترهای مناسب برای رشد متوازن برای او باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تأکید کرد: کودک باید از انواع آسیب‌ها در امان باشد و باید از ظرفیت‌های حقوقی نیز برای کودکانی که از حق طبیعی امنیت در جامعه به هر شکلی برخوردار نیستند استفاده کرد.

وی ادامه داد: آموزش در سه سطح خانه، مدرسه و جامعه زمینه دور شدن کودکان از آسیب‌های اجتماعی آگاهانه و یا ناآگاهانه در جامعه را فراهم خواهد کرد.

ربیعی تصریح کرد: در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به خوبی تمامی ابعاد مسائل و مشکلات این قشر از جامعه در نظر گرفته شده و حتی برای مجرمان از ظرفیت حقوقی استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با اجرای این لایحه بخشی از مشکلات کودکان و نوجوانان در جامعه رفع شود، اضافه کرد: این قانون در مقایسه با قوانین پیشین دارای تفاوت بسیاری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: بی توجهی به پدیده کودک‌آزاری در سطح جامعه و فضای مجازی باعث بروز مشکلات بیشتر در جامعه خواهد شد.

وی فعالیت گروه‌های مردمی در این بین را بسیار مؤثر دانسته و ادامه داد: تشکل‌های مرتبط با حوزه کودک ظرفیت‌های زیادی دارند که می‌توان با استفاده از آن کمک زیادی به رفع مشکلات کودکان کرد.

ربیعی در پایان یادآور شد: حل مشکلات این طیف سنی در جامعه بدون همراهی وهم افزایی دستگاه‌های مرتبط به هیچ عنوان ممکن نخواهد بود.

کد خبر 5105298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha