۷ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۳۰

مسئول دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین خبر داد:

انتشار فراخوان جشنواره سراسری خدمت خادمیاران رضوی

انتشار فراخوان جشنواره سراسری خدمت خادمیاران رضوی

قزوین - مسئول دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین گفت: فراخوان جشنواره سراسری خدمت خادمیاران رضوی در قزوین منتشر شد.

حسنعلی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فراخوان جشنواره خدمت رضوی در استان قزوین اظهار کرد: کانون‌های خدمت رضوی در راستای ترویج فرهنگ و سیره رضوی و اهل بیت علیه السلام، شناسایی ظرفیت‌های استانی، شهرستانی، شهری و محلات مختلف، همچنین شناسایی اقشار آسیب‌پذیر جامعه، امدادرسانی و کمک به این اقشار با مشارکت خادمیاران، یاوران رضوی و خیرین تشکیل شده است.

وی افزود: خدمت‌رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه با نام اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بویژه امام رضا (ع) ودرجهت ترویج فرهنگ و سیره رضوی خدمتی است که ارزش معنوی بسیار بالا و خیر و سعادت دنیا و آخرت، علاوه بر آثار و برکات فراوان در زندگی و امور معنوی، تأثیرات اجتماعی فراوانی دارد که این تأثیرات موجب سالم‌سازی جامعه اسلامی خواهد شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین اضافه کرد: در سطح استان قزوین بیش از ۴ هزار خادمیار و حدود ۱۰۰ تشکل یاوران رضوی در قالب ۱۲۰ کانون خدمت رضوی در حال فعالیت و ارائه خدمات متنوع به خانواده‌های نیازمند در سطوح مختلف جامعه هستند که باید به نوعی این خدمات شناسایی و الگوبرداری و تقدیر شود.

وی با بیان اینکه جشنواره سراسری خدمت خادمیاران رضوی باهدف معرفی الگوهای برتر خدمت به نیازمندان و فعالیت‌های تخصصی خادمیاران سراسر کشور در حال برگزاری است، ادامه داد: محورهای اصلی این جشنواره گزارش فعالیت‌های الگویی فردی و گروهی، خادمیاران در قالب کانون‌های خدمت رضوی موضوعی و عمومی است.

نوروزی اضافه کرد: کانون‌های خدمت رضوی و خادم یاران برای شرکت در این جشنواره آثار خود را همراه با عکس، فیلم، کلیپ و گزارش نوع و نحوه فعالیت آن تا پایان دی ماه سال جاری به دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان ارسال می‌کنند.

وی عنوان کرد: آثار ارسال‌شده در این جشنواره در دو بخش داوری عمومی و داوری تخصصی ارزیابی می‌شوند و آثار برتر معرفی و با حضور مسئولین ارشد استانی دریک برنامه ویژه در بهمن ماه سال جاری مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری در منشور هفتگانه آستان قدس، معرفی الگوهای برتر خدمت به محرومین و نیازمندان توسط خادمیاران، ترویج گفتمان خادم، خدمت و مخدوم، ایجاد انگیزه برای نیروهای توانمند و شاخص در حوزه فعالیت‌های تخصصی خادمیاران و الگوسازی از فعالیت‌های برتر و موفق خادمیاران سراسر کشور از جمله اهداف این جشنواره است.

وی افزود: آثار در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، هنری، مذهبی، جذب خیر و خادمیار، ابتکار در جذب کمک‌های مردمی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی، ساخت یا تعمیر منازل محرومین و نیازمندان، برگزاری پویش‌های مختلف، اقدامات در خصوص مقابله با شیوع کرونا، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ارائه خدمات پذیرفته خواهد شد.

نوروزی عنوان کرد: جشنواره خدمت فرصتی است تا خادمیاران طرح‌های الگوی خود و یا سایر خادمیاران را در راستای محرومیت‌زدایی در بخش‌های مختلف جهت الگوبرداری در جشنواره خدمت ثبت کنند.

وی در پایان یادآور شد: در این جشنواره خادمیاران می‌توانند بهترین الگوها و ابتکارات خلاقانه را جهت مساعدت و کمک به نیازمندان در جهت رفع محرومیت ارائه کنند تا این طرح‌ها پس از داوری و بررسی نهایی به عنوان الگوهای برتر معرفی و در دیگر نقاط کشور توسط خادمیاران اجرا شود.

کد خبر 5106175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha