۱۷ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۰۹

استاندار گیلان:

زوایای مختلف انقلاب اسلامی با زبان و ابزارهای مختلف بازخوانی شود

زوایای مختلف انقلاب اسلامی با زبان و ابزارهای مختلف بازخوانی شود

رشت- استاندار گیلان با تأکید بر بهره گیری از برنامه های ابتکاری برای جشن های پیروزی انقلاب، گفت: زوایای مختلف انقلاب اسلامی با زبان و ابزارهای مختلف بازخوانی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) یادآور قیام ۱۹ دی ماه مردم قم شد، گفت: این تاریخ در واقع شروع یک خیزش بزرگ مردمی علیه رژیم شاهنشاهی بود که در ۲۲ بهمن ۵۷ به ثمر نشست.

استاندار گیلان با بیان اینکه رهبری امام خمینی (ره) در سر آغاز انقلاب جمهوری اسلامی ایران سرشار از اندیشه‌های تاریخ ساز بود، افزود: بی شک آرمان‌های که این انقلاب برای مردم متصور شده بود قابل تحقق و به تعالی و پیشرفت ایران اسلامی کمک خواهد کرد.

زارع در سر آغاز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خواستار تبیین بیشتر رسالت انقلاب شد و اضافه کرد: انقلاب ۵۷ تنها یک رویداد سیاسی نبود بلکه سر فصل جدیدی برای مردم ایران در تاریخ اسلامی رقم زد.

وی با تاکید بر اینکه بازخوانی چهره اصلی حاکمیت رژیم پهلوی برای جامعه و آشنایی نسل‌های جدید باید آرمان انقلاب، تصریح کرد: دهه فجر به عنوان جشن ملی ایرانیان سرآغاز استقلال و عزتمندی بر پایه دین مبین اسلام است.

استاندار گیلان خواست همگانی ملت ایران برای استقرار نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی ستودنی دانست و گفت: زوایای این انقلاب باید با زبان‌های مختلف بازگو و تشریح شود.

زارع با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی مطلوب بوده است، افزود: بی شک با نقطه تعالی فاصله داریم و باید با تلاش و عزم راسخ ادامه دهنده این مسیر باشیم.

استاندار گیلان اتحاد و همدلی مردم رمز پیروزی بر توطئه‌های همه جانبه دشمن دانست و تصریح کرد: دهه فجر فرصتی مناسبت برای تقویت حضور و مشارکت مردم در پیشرفت کشور است.

وی با تاکید بر اینکه همزمان با شیوع بیماری کرونا بسیاری از مناسبت‌های ملی و مذهبی در فضای مجازی برگزار شده است، افزود: از بستر فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های دهه فجر در سال جاری استفاده شود.

زارع با بیان اینکه در افتتاح پروژه‌های عام المنفعه دهه فجر باید پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق اجرا شود، اظهار کرد: با توجه به تقارن جشن‌های دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه (س) نمادهای شادی آفرین توسط شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

وی خواستار اجرای برنامه‌های ابتکاری در راستای افزایش نشاط عمومی به مناسبت جشن دهه فجر شد و گفت: متناسب با شرایط روز اجرای برنامه‌های ویژه این ایام در اولویت است.

کد خبر 5116202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha