۱ بهمن ۱۳۹۹، ۰:۵۹

در نشست تأیید صلاحیت برای پُست وزارت خارجه؛

بلینکن: جبهه‌ای متحد برای مقابله با چالش ایران تشکیل می‌دهیم

بلینکن: جبهه‌ای متحد برای مقابله با چالش ایران تشکیل می‌دهیم

گزینه موردنظر رئیس جمهور جدید آمریکا برای پست وزارت خارجه وعده داد که جبهه ای متحد برای مقابله با چالشهای ایران، چین و روسیه تشکیل خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» گزینه موردنظر «جو بایدن» برای پست وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه در سخنانی وعده داد که برای احیای وجهه آسیب دیده دیپلماسی آمریکا و همچنین تشکیل یک جبهه متحد برای مقابله با چالشهای ایران، چین و روسیه تلاش خواهد کرد.

بلینکن در نشستی که جهت تأیید انتصاب وی یک روز پیش از مراسم تحلیف بایدن برگزار شد؛ مدعی شد که با متحدان آمریکا با فروتنی و خضوع همکاری خواهد کرد.

روزنامه دیلی صباح نیز در گزارشی به نقل از آنتونی بلینکن اعلام کرد که وی با هدف دستیابی به یک «توافق طولانی‌تر و محکم تر» بر سر ایران با متحدان آمریکا همکاری خواهد کرد.

این دیپلمات کهنه کار آمریکایی در ادامه مدعی شد که پس از خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران و آغاز مجدد فرآیند غنی سازی اورانیوم از سوی تهران، وضعیت به «نقطه بحرانی» بازگشته است.

بلینکن با نادیده انگاشتن عهدشکنی آشکار دولت آمریکا در پایبندی به توافق هسته‌ای ایران مدعی شد که شرط پایبندی واشنگتن به این توافق، اجرای تعهدات ایران ذیل برجام است و در توضیح رویکرد خود در قبال توافق هسته‌ای ایران گفت که وی بازگشت به توافق ۲۰۱۵ را مبنایی برای یک توافق جامع‌تر می‌داند و اینکه تا حصول توافق نهایی، «راه درازی در پیش است».

کد خبر 5126142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      0 0
      در امور داخلی ایران دخالت نکنید و آنچه تحققش انتظار بوده است نیز با استناد حقیقت پذیرا باشید. در غیر این صورت زمین را از دست میدهید
    • مدافع حرم IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      2 1
      اقای محترم ما خیلی ها را بدرقه کردیم شما هم روش ما تا آخر مسیر هسته ای شدن را ادامه خواهیم داد برو یانکی
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      0 0
      یکی به این...بگه دهن....ببند دوران قلدری و قلدر بازی دیگر تمام شد بهتر چشمای کورت را باز کنی
    • علی IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      0 0
      سالی که نکوست از بهارش پیداست بایدن نیامده وزرایش خط و نشان می کشند اون احمق هایی که دلشان را به اینها خوش کرده اند خیلی احمق هستند
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      0 0
      هیچ غلطی نمی توانید بکنید .مرگ بر آمریکا و مزدورانش .
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      0 0
      قسم میدم سیاسیون مملکتمون رو اگه حتی تمام دنیا علیه ایران بود به هیچ عنوان بحث موشکی نکنین،ما آماده دفاع از کشورمونیم،بخدا محمد قسم خیالشون از موشکهامون راحت بشه مارو نه مثل لیبی و یمن و سوریه که خیالات بدتری دارن شک نکنین
    • eydih6011@gmail.com IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      0 0
      ما ایمو نوای بی نوایی ‌ ‌ اگر حریف مایی بسم الله
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      0 0
      آمریکا برای نجات خود از آنچه در آینده روی خواهد داد راهی جز تعامل و پذیرفتن شروط ایران که چیزی جز خیر خواهی برای ملت آمریکا نیست را ندارد