۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۴۷

زنگی مطرح کرد؛

نیازمند پژوهش‌های جدی‌ در زمینه تاثیر بازی‌ها بر مغز هستیم

نیازمند پژوهش‌های جدی‌ در زمینه تاثیر بازی‌ها بر مغز هستیم

مسئول کمیته علمی ششمین جشنواره اسباب‌بازی گفت: هر بازی به نوعی محرک‌بخش مغز و فعالیت‌های شناختی است و ما باید بدانیم هر بازی کدام بخش از مغز را پرورش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهنام زنگی مسئول کمیته علمی ششمین جشنواره اسباب‌بازی نیز درباره پژوهش‌های جدی در زمینه بازی گفت: بحث اسباب‌بازی‌های شناختی در ایران موضوع جدیدی نیست و ما امیدواریم با برپایی کنفرانس بین‌المللی اسباب‌بازی بتوانیم این مسئله را بیش از پیش باز کنیم و شاهد طرح‌های بیشتری در این حوزه باشیم.

وی افزود: امسال بنا داریم از بهترین طرح‌های شناختی اسباب‌بازی به‌صورت عمده در بخش محرک و ایجاد انگیزه و تقویت‌کننده‌ها محقق می‌شود. بی‌تردید در بخش اول یعنی بخش محرک و ایجاد انگیزه در اسباب‌بازی‌ها مشکلی وجود ندارد. آن‌چه ممکن است برای ما مساله باشد بحث دوم یعنی تقویت کننده‌هاست که باعث تداوم و ترغیب به تداوم بازی‌ها می‌شود. در واقع عاملی مثل رنگ می‌تواند برای بچه‌ها هیجان‌انگیز باشد و به حد کافی محرک است اما به منظور ترغیب و تداوم بچه‌ها به استفاده از اسباب‌بازی‌ها، ما همچنان نیازمند پژوهش‌های جدی هستیم.

مسئول کمیته علمی ششمین جشنواره اسباب‌بازی گفت: هر بازی به نوعی محرک‌بخش مغز و فعالیت‌های شناختی است و ما باید بدانیم هر بازی کدام بخش از مغز را پرورش می‌دهد. قدرت تصمیم‌گیری سرعت عمل پردازش داده‌ها و غیره. ما هنوز نمی‌توانیم در این زمینه به صورت کامل و مطلق هم پاسخ‌گو باشیم.

کد خبر 5126563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha