۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۰۲

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان خبر داد؛

برگزاری ۵۰ برنامه شاخص هنری درایام دهه مبارک فجر در کردستان

برگزاری ۵۰ برنامه شاخص هنری درایام دهه مبارک فجر در کردستان

سنندج- مسئول کمیته هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کردستان از برگزاری ۵۰ عنوان برنامه شاخص هنری بارویکرد نوآوری و خلاقیت در ایام دهه مبارک فجر در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، امین مرادی روز یکشنبه در دومین جلسه کمیته هنری ستاد گرامیداشت دهه فجر در استان کردستان اظهار کرد: بیان هنرمندانه دستاوردهای چهار دهه انقلاب اسلامی یکی از مهمترین موضوعاتی است که در تمامی برنامه‌های تدوین شده در کمیته هنری مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: برای ایام دهه فجر برنامه‌های متعددی در سطح استان برنامه‌ریزی شده است که ۵۰ عنوان برنامه شاخص هنری بخشی از این برنامه هاست.

مرادی اعلام کرد: برگزاری شب‌خاطره شهیداصغر پاشاپور از شهدای مدافع حرم و همرزم سردار دل‌ها شهید سپهبد سلیمانی توسط حوزه هنری، برگزاری شب شعر منطقه‌ای «مرد میدان» توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور فجر کردستان توسط سازمان بسیج هنرمندان استان، رونمایی از چندین عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، برگزاری جشنواره استانی معلمان هنرمند توسط آموزش و پرورش استان، رونمایی از کتاب «رادیو سنه» خاطرات دکتر «بهروز خیریه» تولید حوزه هنری کردستان بخشی از این برنامه هاست.

وی افزود: تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و زندانیان سیاسی انقلابی در دوران طاغوت، تجلیل از بانوان هنرمند، نویسنده و روزنامه نگار مبلغ و مروج فرهنگ انقلاب و ادبیات پایداری، تجلیل از هنرمندان و نویسندگان و روزنامه نگاران پیشمرگ مسلمان کرد، افتتاح قرارگاه جهادگران فرهنگی پیشمرگ مسلمان کرد و برگزاری چندین محفل انس با قرآن و جشن انقلاب ار دیگر برنامه‌های این کمیته است.

مرادی در ادامه سخنان خود بر ضرورت هم افزایی دستگاه‌های هنری و فرهنگی در برنامه‌های دهه فجر تاکید کرد و گفت: با برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری مشترک ضمن عدم موازی کاری می‌توان نسبت به تولید و اجرای برنامه‌هایی با تأثیرگذاری و ماندگاری بالاتر در جامعه اقدام کرد.

حجت الاسلام سید محمد سادات رئیس ستاد دهه فجر استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: زبان هنر مهمترین و شیواترین زبان انتقال مفاهیم انقلاب است و باید از این ظرفیت برای نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل آینده ساز جامعه بهره گرفته شود.

وی افزود: یکی از بخش‌های بسیار مهمی که باید به آن به صورت ویژه پرداخته شود، دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در زمینه اعتلای هنر انقلابی و اسلامی است و از اعضای این کمیته انتظار می‌رود در این خصوص فعالیت کنند.

رئیس ستاد دهه فجر استان کردستان خاطرنشان کرد: باید منظومه فکری امامین انقلاب در فعالیت‌های هنری مورد توجه قرار گیرد و از هنرمندان انقلابی و متعهد به صورت ویژه تقدیر و حمایت شود.

حجت الاسلام سادات با اشاره به شرایط همه گیری ویروس کرونا در جامعه اظهار کرد: در شرایط کنونی لازم است با بسیج تمامی امکانات جشن‌های انقلاب به صورت باشکوه به شیوه‌های جدید و نوآورانه برگزار شود.

کد خبر 5129582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha