۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی :

۱۵ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

۱۵ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

بیرجند- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با راه اندازی سه سایت جدید در شهرستان های بیرجند و خوسف، ۱۵ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی بهی ظهر یکشنبه در بازدید از سایت همراه روستای حسن آباد شهرستان بیرجند بیان کرد: با اتمام مراحل نصب تجهیزات و راه اندازی سه سایت در روستاهای حسن آباد و ماهوسک شهرستان بیرجند و کلاته ملک شهرستان خوسف، ۱۵ روستای استان به اینترنت متصل شدند.

وی ادامه داد: با راه اندازی این سایت ها، جمعیتی بالغ بر هزار و ۵۰۰ خانوار، به شبکه ملی اطلاعات متصل و از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند.

بهی بیان کرد: این سایت ها از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موسوم به طرح USO، با هدف توسعه شبکه ملی اطلاعات و کاربری های مبتنی بر این شبکه در سطح روستاها، اجرایی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ سایت جدید اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات در حال اجرا بوده که تا مرحله نصب تجهیزات پیش رفته است.

بهی افزود: با راه اندازی این سایت ها، ۴۰ روستای دیگر استان به این شبکه متصل و از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره مند می شوند.

بنا به گفته وی، اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت انجام شود.

کد خبر 5129653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha