۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۴۵

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

جهاد با کفار اصلی جدایی ناپذیر از روحیه حق طلبی مسلمانان است

 جهاد با کفار اصلی جدایی ناپذیر از روحیه حق طلبی مسلمانان است

سنندج- نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: فرد مسلمان باید همواره در حال جهاد و مبارزه باشد چون این مهم اصلی جدایی ناپذیر از روحیه حق طلبی مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه در همایش «رهروان مکتب حاج قاسم سلیمانی و دهه فجر» که با حضور طلاب اهل سنت و اهل تشیع کردستان در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار داشت: انسان همواره در حال جهاد و مبارزه است ولی این نوع جهاد و مبارزه گونه‌های مختلفی دارد.

وی افزود: اگر ما بخواهیم مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را تشریح کنیم و درباره دهه فجر صحبت کنیم این معنا خیلی کارساز خواهد بود چرا که بخشی از این جهاد و مبارزه با گروه‌های بیرونی است که منجر به انقلاب‌ها می‌شود و انقلاب اسلامی ما اینگونه بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی در ادامه سخنان خود افزود: معمولاً انبیا و اولیا و انسان‌های شایسته روزگار با سه گروه همیشه در مبارزه هستند.

وی گفت: گروه اول شامل حاکمان ظالم و ستمگر می‌شوند و گروه دوم ثروتمندان فاسد هستند که با ثروت خود در زمین فساد و فحشاء را ترویج می‌دهند و گروه سوم هم کسانی هستند که مروج اعتقادات باطل و شیطانی در روی زمین هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: رسول اکرم (ص) در زمان حیات خویش با دو گروه ثروتمندان فاسق و مروجان شرک و بت پرستی در بین مردم درگیر بودند و اگر ما هم پیرو حق باشیم همواره با افراد و گروه‌هایی درگیر خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی افزود: اکنون هم سلفیون و داعشیون با موج دیگری آمده‌اند و فساد عقیده را ترویج می‌دهند اما مطمئن باشید بعد از فروکش کردن داعشیون و سلفیون چیز دیگری درمی آید و دشمن این مهم را یاد گرفته است بنابراین برای همیشه این مبارزه وجود دارد.

وی اظهار داشت: تجلی یک انسان شایسته، مبارزه با نفس و شیطان، مبارزه با حکام ظالم، ثروتمندان فاسد و ترویج دهندگان اعتقادات ضدالهی و ضددینی است.

وی در ادامه به ویژگی‌های برجسته طلاب حوزوی اشاره کرد و گفت: یک طلبه خوب باید نخست خوب درس بخواند و عالم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی ادامه داد: در استان کردستان یعنی در حوزه برادران و خواهران اهل سنت باید روحانیونی متخصص در فقه شافعی به جامعه معرفی شوند و در مکتب امام صادق (ع) هم یک عالم وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه طلاب نباید هرگز از تقوا غفلت کنند و نباید اجازه دهند که این مقوله به حاشیه برود، اظهار داشت: باید طلاب همیشه انسان‌هایی شایسته، متدین، متخلق و انقلابی باشند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌ای که انقلابی باشد ولی اخلاق نداشته باشد، متأسفانه سقوط می‌کند و از سوی دیگر اگر در حوزه‌ای علم و اخلاق در کنار هم باشد ولی طلاب و روحانیون نسبت به مسائل اطراف خود بی تفاوت باشند آن حوزه هم هیچ ارزشی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اگر همه این ویژگی‌ها در حوزه‌های علمیه وجود داشته باشد ولی علم نباشد این هم بی فایده خواهد بود.

کد خبر 5141674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha