۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۵۵

در راستای تضمین امنیت منطقه؛

دیپلمات ایرانی: روی خرید تسلیحات از روسیه حساب می کنیم

دیپلمات ایرانی: روی خرید تسلیحات از روسیه حساب می کنیم

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران به خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت که با توجه به لغو تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل و با هدف صیانت از امنیت منطقه، ایران امیدوار به خرید تسلیحات از روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک، از امیدواری ایران برای خرید تسلیحات روسی با هدف تامین امنیت منطقه خبر داد.

وی در این باره افزود: ما با روسیه همکاری نظامی داریم و با لغو تحریم تسلیحاتی ایران؛ روسیه یکی از کشورهایی است که می توانیم از آن سلاح خریداری کنیم. علاوه بر این، می توانیم با روسیه برای حفاظت از امنیت منطقه همکاری داشته باشیم.

خاجی همچنین یادآوری کرد مادامی که ایران تحت تحریم های سازمان ملل حق خرید تسلیحات را نداشت، همسایگانش با صرف میلیاردها دلار، منطقه را به یک انبار تسلیحاتی تبدیل کردند.

اظهارات این دیپلمات ایرانی در حالی ایراد شد که پیشتر «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران، به اسپوتنیک گفته بود که پس از لغو تحریم تسلیحاتی ایران در اکتبر ۲۰۲۰، این کشور خواستار خرید تسلیحات نظامی از روسیه است.

وی همچنین گفته بود که همکاری نظامی–فنی با ایران کاملاً با قوانین فدراسیون روسیه همخوان است و این قراردادها با رعایت تعهدات بین‌المللی روسیه و در چارچوب رژیم عدم اشاعه اجرایی می شود.

کد خبر 5146818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha