۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۰۲

پیام تسلیت نهادهای دینی به مناسبت رحلت جلال الدین رحمت؛

«رحمت» اهتمام ویژه‌ای برای ارتقای فکری دوستداران اهل بیت(ع) داشت

«رحمت» اهتمام ویژه‌ای برای ارتقای فکری دوستداران اهل بیت(ع) داشت

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات و دبیرکل مجمع تقریب مذاهب به صورت جداگانه درگذشت جلال الدین رحمت از فعالان شیعه اندونزی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلال‌الدین رحمت یکی از فعالان شیعه در اندونزی و رهبر پیروان اهل بیت (ع) که عمر خود را برای ترویج مکتب اهل بیت (ع) و دفاع از مظلومین صرف کرد، در سن ۷۲ سالگی بر اثر بیماری کرونا در شهر باندونگ اندونزی دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم دکتر جلال‌الدین رحمت از شخصیت‌های سیاسی فرهنگی اندونزی بود که در گسترش تفکر اهل بیت (ع) در بزرگترین کشور اسلامی یعنی کشور اندونزی نقش فوق‌العاده مؤثری ایفا کرد. وی دلباخته رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران بود و برای وحدت و تقریب مذاهب اسلامی بسیار کوشش کرد.

در پیام تسلیت ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبت درگذشت جلال الدین رحمت آمده است:

خبر ارتحال دانشمند گرانمایه جناب آقای دکتر جلال‌الدین رحمت، موجب تألم و تأسف فراوان گردید. آن بزرگوار سالیان متمادی در ترویج معارف اسلامی، ارتقای فکری و علمی دوستداران اهل بیت (ع) و دفاع از مظلومان از هیچ کوششی دریغ نکرد و زحمات زیادی را در این راه تحمل کرد.

پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز طی پیامی درگذشت مرحوم پروفسور جلال‌الدین رحمت رئیس فقید سازمان ایجابی اندونزی را تسلیت گفت.
در این پیام تسلیت آمده است:

خبر رحلت عالم فرزانه و اندیشمند عرصه‌ی تقریب، مرحوم پروفسور جلال‌الدین رحمت رئیس فقید سازمان ایجابی اندونزی موجب تأسف و تألم خاطر شد.
آن مجاهد نستوه، عمر پربار خود را در جهت اعتلای کلمه توحید و ترویج اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) صرف کرد و در این مسیر هرگز از پای ننشست.
پرفسور رحمت، از منادیان وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در منطقه شرق آسیا، به ویژه کشور اندونزی بود و با قلم و گفتار خود، خدمات و برکات بی شماری در زمینه‌های دینی، فرهنگی از خویش به یادگار گذاشت.
سیره و سلوک فردی و اجتماعی و آثار فراوان مکتوب آن شخصیت بی نظیر، نشان از عمق بینش و ژرف‌نگری ایشان نسبت به موضوعات و مسائل جهان اسلام دارد و می‌تواند سرمشق و الگوی جوانان و رهروان این مکتب متعالی باشد.
اینجانب، این ضایعه جبران ناپذیر را به علمای اعلام، فرزند برومند ایشان استاد مفتاح و مردم شریف و مسلمان کشور اندونزی تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه حضرت احدیت برای آن فقید سعید، علو درجات و معیت با رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت طاهرین (علیهم السلام) و برای همه بازماندگان مکرم صبر و عافیت مسألت می‌نمایم.

کد خبر 5148672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha