۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۰۷

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان:

زمینه های پذیرش محتوای تبلیغ برای مخاطبان در کردستان فراهم شود

 زمینه های پذیرش محتوای تبلیغ برای مخاطبان در کردستان فراهم شود

سنندج- مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: جامعه هدف و مخاطبان تبلیغ اگر در شرایط دشواری قرار بگیرند پذیرش محتوای تبلیغ برای آنها راحت نیست حتی اگر زمینه تبلیغ فراهم باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان روز چهارشنبه در نشست علمای شیعه و سنی که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بیان دیدگاه‌ها و نظرات همه افراد جامعه محترم و ارزشمند است و سازمان تبلیغات اسلامی بر این باور است که علمای شیعه و سنی و اساتید دانشگاهی می‌توانند ارائه طریق دهند تا این نهاد فرهنگی تبلیغی با شناخت بیشتر فعالیت‌های خود را پیش ببرد.

وی افزود: هر صنف و طبقه‌ای بنا به مأموریت‌ها و رسالت کاری خود با دشواری‌ها و چالش‌هایی مواجه است و در حوزه مأموریتی عالمان دینی که نقش و کارکرد تبیین و تبلیغ دین را دارند رسالت کاری دشوارتر است.

حجت الاسلام حاتمیان اظهار داشت: زمینه‌های تبلیغ و ترویج و تبیین دین با چالشهای متعدد مواجه شده که اصل تبلیغ و تبیین و انجام مأموریت و رسالت را با مشکلاتی مواجه کرده است و جامعه هدف و مخاطبان تبلیغ اگر در شرایط دشواری قرار بگیرند پذیرش محتوای تبلیغ برای آنها راحت نیست حتی اگر زمینه تبلیغ فراهم باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه برای شخص مبلغ و کسی که پرچمدار هدایتگری و تبیین دین است امر تبلیغ انجام می‌شود اما در شرایط سخت و دشوار جامعه با وجود مشکلات و معضلات اجتماعی پذیرش تبلیغ دین برای مخاطب آسان نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تصریح کرد: این نشست با حضور روحانیون برگزار شده است تا بررسی کنیم که در این وضعیت چگونه می‌توانیم این مسیر و برهه زمانی را به شکل مناسب طی کنیم و چالش‌ها را پشت سر بگذاریم.

حجت‌الاسلام حاتمیان اظهار کرد: اندیشه‌ها و تفکرات متفاوت و برداشت‌ها و قرائت‌های مختلف ممکن است از دین شکل بگیرد اما پذیرش باورها و اندیشه‌های دینی از وظایف انسان‌های دین باور است و باید حتی کلام مخالف را هم بشنویم.

وی افزود: در برداشت‌ها و قرائت‌های متفاوت از متون دین چه قرآن و چه حدیث به طور طبیعی اختلاف اندیشه‌هایی وجود دارد و نباید این اختلافات منشأ تنش در جامعه باشد.

کد خبر 5149717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha