۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۰۹

امشب لیلة الرغائب است؛

فیلمی از حال و هوای صحن حرم امامین عسکریین(ع)

فیلمی از حال و هوای صحن حرم امامین عسکریین(ع)

حال و هوای صحن حرم امامین عسکریین(ع) سامراء در لیلة الرغائب که همراه با نزول باران شده است ، حس و حال غریبی را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امشب لیلة الرغائب و اولین پنجشنبه ماه رجب است. در زیارت جامعه کبیره خطاب به ائمه طاهرین می‌خوانیم: «بِکُمْ فَتَحَ اللهُ وَ بِکُمْ یَخْتِمُ و بِکُمْ یُنَزِّلُ الْغَیْثَ وِ بِکُمْ یُمْسِکُ السُّمآءَ اَنْ تَقَعَ عَلَی الاَرْضِ اِلّا بِاِذْنِهِ وَ بِکُمْ یُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ یَکْشِفُ الضُّرَّ»

آیت الله حسین مظاهری در تفسیر این بخش از زیارت جامعه کبیره بیان می‌کند: یعنی عالم وجود یعنی همه ی آسمان‌ها و زمین و آنچه در آنها است. یعنی اگر بارانی هم بیاید به واسطه‌ی شما است. اگر نعمتی برای ما بیاید به واسطه‌ی شما است. اگر نعمت سلامتی و نعمت عقل داریم به واسطه‌ی شما است. هر نعمتی چه ظاهر و چه باطن که از طرف حق تعالی بیاید به واسطه‌ی شما است.

آقا! امام زمان! به واسطه‌ی شما است که این زمین پابرجا است. اگر بهشت هست از نور زهرا است. اگر نعمت در این دنیا است واسطه‌ی فیضش امام حسین (ع) است و الآن حضرت ولی عصر «عجّل الله فرجَه الشریف» است لذا به آن حضرت می‌گوئیم قطب عالم امکان، محور عالم وجود، واسطه‌ی بین غیب و شهود.

اگر غم و غصّه‌ای از دل کسی برطرف شود، به واسطه‌ی شما است. اگر مصیبتی یا بلائی از کسی رفع شود، عاملش شما هستید. کسی که گرفتار است باید بگوید: آقا! امام زمان! کسی که حاجت دارد باید بگوید: یا حسین! یا علی! و با توسّل جلو برود و از خدا حاجتش را بگیرد. ‌

کد خبر 5149778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha