۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲

معاون امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خبر داد؛

برگزاری هفتمین جشنواره سراسری موسیقی کردی در سنندج

برگزاری هفتمین جشنواره سراسری موسیقی کردی در سنندج

سنندج- معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری هفتمین جشنواره سراسری موسیقی کردی در روزهای ۱۹ و ۲۰ اسفند ماه به میزبانی سنندج خبر داد.

سامان احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بخشی از هویت فرهنگی استان کردستان را موسیقی تشکیل می‌دهد و برگزاری هفتمین جشنواره موسیقی در راستای هویت بخشی به این هنر مورد علاقه مردم است.

وی افزود: از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره موسیقی، کمک به ترغیب علاقه‌مندان به موسیقی استان برای فعالیت در حوزه موسیقی، راه اندازی دانشکده موسیقی در دانشگاه کردستان و توسعه هنرستان‌های مختص به آموزش و تدریس موسیقی در استان است.

احمدی بیان کرد: این جشنواره در بخش‌های گروه نوازی و تک نوازی برگزار می‌شود که بخش تک توازی این دوره از جشنواره شامل سازهای نرمه نای، تنبک، ششمال، سنتور، دیوان و ضرب است.

وی اظهار داشت: بخشی از اجراهای این جشنواره با رعایت نکات بهداشتی در پیاده راه فردوسی و با همکاری شهرداری سنندج، انجمن موسیقی و تشکل‌های فرهنگی و هنری استان برگزار می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: اختتامیه این جشنواره و تقدیر از نفرات برتر در تاریخ ۲۰ اسفندماه برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن‌های ۳۳۲۴۸۲۴۰ و ۳۳۲۹۱۹۷۶ با پیش شماره ۰۸۷ تماس بگیرند و یا به آدرس دبیر خانه واقع در سنندج- بلوار گریاشان- مجتمع فرهنگی و هنری فجر مراجعه نمایند.

وی اعلام کرد: این دوره از جشنواره طی روزهای ۱۹ و ۲۰ اسفند در دو بخش اجرایی و مجازی برگزار خواهد شد.

کد خبر 5150821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha