۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۱۸

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

حفر چاه های آب غیرمجاز از عوامل مهم تخریب چمن سلطانیه است

حفر چاه های آب غیرمجاز از عوامل مهم تخریب چمن سلطانیه است

زنجان-مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: حفر چاه‌های آب غیر مجاز، کمبود آب و افت سطح آب های زیرزمینی چمن تاریخی سلطانیه را با خطر تخریب مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل آقاجانلو ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه حوزه اختیارات منابع طبیعی، در اراضی ملی است، گفت: هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی است تا بیشتر به اهمیت حفظ و صیانت از منابع طبیعی و درختان پرداخته شود.

وی به احیا و بازسازی معادن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های اداره کل احیاء و بازسازی معادن می‌باشد و در صدد هستیم تا این طرح در معادنی که ظرفیت احیاء و بازسازی را دارند اجرا شود.

آقاجانلو با اشاره به وضعیت چمن تاریخی سلطانیه افزود: به دلیل چاه‌های آبی که در آن منطقه زده شده و همچنین کمبود آب و افت سطح سفره‌های زیرزمینی، تاثیر منفی بر چمن تاریخی سلطانیه دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ابراز داشت: طرح احیاء و بازسازی معادن در معدن انگوران یکی از بزرگترین معادن در کشور است آغاز شده و این روند همچنان ادامه دارد.

آقاجانلو تاکید کرد: معدن سرب و روی انگوران به عنوان یک «معدن سبز» شناخته شده و این امر به عنوان الگویی می‌تواند در سطح معادن استان اجرایی شود.

وی به موضوع قاچاق چوب اشاره کرد و گفت: به علت افزایش قیمت چوب، سودجویان به این سمت سوق یافتند و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با همت یگان حفاظت این اداره کل اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از قاچاق چوب در سطح استان اجرا می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ابراز کرد: نیروهای یگان حفاظت در تمامی شهرستان‌ها نیز در راستای جلوگیری از قاچاق انواع چوب آلات فعالیت می‌کنند.

آقاجانلو گفت: برای تامین نیاز صنعت چوب اقدام به کاشت گونه‌های صنوبر و بید کردیم و این دو گونه درخت جزو گونه‌های ممنوع القطع نیست و جرایم قطع و قاچاق چوب‌های ممنوع القطع افزایش یافته که این خود یک عامل بازدارنده است.

وی تصریح کرد: وسعت خوبی از مساحت استان جنگل‌کاری انجام شده که شهرستان‌های خرم‌دره، ماه‌نشان و ابهر بیشترین سهم جنگل‌کاری را به خود اختصاص دادند و اصلاح و احیای مراتع، تولید علوفه و تولید نهال از دیگر برنامه‌های اداره‌کل منابع‌طبیعی استان است.

کد خبر 5161082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha