۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا مطرح کرد؛

لزوم روشن شدن نقش ایجاد دفتر یونسکو در حل نظام مسئله‌های همدان

لزوم روشن شدن نقش ایجاد دفتر یونسکو در حل نظام مسئله‌های همدان

همدان_مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: باید حامیان و متولیان تاسیس دفتر یونسکو در همدان نسبت به نقش این نهاد در حل مسئله ها و مشکلات همدان پاسخگو باشند.

محسن کاظمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با بیان اینکه امروز و در گام دوم انقلاب اسلامی هر اقدام مسئولان باید از دریچه نیازها و مسئله‌های مردم دیده شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان ادامه داد: باید مشخص شود نقش تأسیس این دفتر در نظام مسئله‌های استان همدان کجا است؟

وی با بیان اینکه در اندیشه انقلاب اسلامی مسئله محور اساس و معیار رفتار خوب یا بد است، افزود: تأسیس دفتر یک نهاد فرهنگی و آموزشی بین المللی در حالی که هر روز اخبار سو استفاده نهادهای بین المللی در کشورهای جهان برای سازمانهای فرهنگی و امنیتی ابرقدرتها روشن می‌شود محل سوال اساسی است.

کاظمی ایجاد ساختارهای فرهنگی مبنایی و علمی برای رفع مشکلات حوزه فرهنگ و علم در کشور را ضرورت برشمرد و گفت: تأسیس دفتر یونسکو که در همه نقاط جهان به عنوان سفیر فرهنگ و سبک زندگی استعماری شناخته می‌شود قرار است کدام یک از مسئله‌های حوزه فرهنگی و آموزشی کهن شهر همدان را رفع کند؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان مسئله محوری و مطالبه گری را رمز رشد علمی در جهان برشمرد و افزود: متأسفانه برخی مسئولین در استان و شهر همدان بدون استدلال منطقی و علمی تصمیمات کلانی اتخاذ می‌کنند که ممکن است برای سال‌ها دارای تبعات مبنایی برای فرهنگ این شهر باشد.
وی با بیان اینکه مردم انقلابی و شهید پرور همدان همواره در مقاطع گوناگون از انقلاب اسلامی پیوند خویش با اسلام و رهبری را به ثمره ظهور رسانده‌اند، افزود: این مردم بر این باورند که در جامعه اسلامی باورهای دینی باید فراگیر و به آموزه‌های مکتب تشیع تکیه شود، عملکرد ملت انقلابی باید مبتنی بر قرآن، مکتب اهل بیت و منویات مقام معظم رهبری باشد نه افکار فرهنگی که منشأ آن سازمانهای امنیتی و فرهنگی غربی است.

کاظمی رسیدن به تمدن نوین اسلامی یعنی همان ایجاد بستر رفع مشکلات مردم را مهمترین مسئله دانست و گفت: باید نسبت تأسیس چنین دفاتری در شهر همدان با این مسئله مبنایی توسط مدعیان مشخص شود، همگان می‌دانند این نهاد و سایر دستگاه‌های فرهنگی بین المللی در راستای سلطه فرهنگی اندیشه غیر دینی شکل گرفته‌اند و جایگاهی در گفتمان انقلاب اسلامی ندارند.
وی با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویی بوعلی سینا آماده برگزاری میزگردهای تخصصی و علمی در این خصوص است، گفت: مدعیان می‌توانند با حضور در اینگونه میزگردها و نشستها دلایل دقیق خود را بیان کنند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا ایجاد اینگونه ساختارهای فرهنگی بدون جلب نظر نخبگان شهر مسیر درستی نیست، افزود: تأسیس دفتر یونسکو در همدان باید دارای توجیه عقلانی و دینی باشد.
وی با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها مبنی ایجاد این دفتر در دانشگاه بوعلی سینا، گفت: مسئولین دانشگاه قبل از این اقدام حتماً باید پاسخگوی سوالات بسیار دانشجویان در خصوص جایگاه این اقدام در مناسبت و مطالبات رهبری و مردم از دانشگاه باشند.
کاظمی گفت: آیا امروز دغدغه، مشکل و مسئله دانشگاه بوعلی و آموزش عالی همدان یونسکو است؟ امروز ما ده‌ها مطالبه بر زمین مانده رهبری، مردم و انقلاب اسلامی از دانشگاه در همدان همچون رشد شرکتهای دانش و اشتغال روبرو هستیم که بسیار مهمتر از طرح چنین مباحث بی حاصل و حاشیه‌ای هستند.

وی افزود: مسئولان علمی و آموزشی استان همدان باید در خصوص جایگاه تأسیس دفتر یونسکو در برنامه‌های فرهنگی استان پاسخگو باشند.

کد خبر 5165594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha