۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۳۹

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد؛

پرداخت ۴۶ میلیارد تومان به آسیب‌دیدگان صنعت گردشگری در مرکزی

پرداخت ۴۶ میلیارد تومان به آسیب‌دیدگان صنعت گردشگری در مرکزی

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: برای کمک به صنعت گردشگری تاکنون مبلغ ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات به آسیب دیدگان استان مرکزی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی مرزبان عصر یکشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: با هدف جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده به تأسیسات و صنعت گردشگری استان مرکزی ۱۶۵ فقره پرونده از آسیب دیدگان در بانک‌های عامل تشکیل شده که در این راستا نیز ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران کرونا بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان به صنعت گردشگری استان خسارت وارد شده است، بیان کرد: در استان مرکزی ۱۷ هتل، ۲۴ اقامتگاه بوم گردی، ۵ مهمانپذیر، ۲ هتل آپارتمان، ۵۲ خانه مسافر و ۳۳ مجتمع گردشگری فعال هستند.

مرزبان، سفر به شهرهای قرمز و نارنجی را به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع اعلام کرد و گفت: امسال تبلیغ برای سفر نخواهیم داشت ولی برنامه ریزی و آمادگی لازم پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود ادامه داد: البته سفر به شهرهای زرد، آبی و سفید مجاز است و اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه نوروز در فضای مجازی متمرکز است.

مرزبان بیان کرد: با توجه به نزدیکی ایام تعطیلات نوروزی، همان گونه که اطلاع دارید به دنبال پیگیری‌های مصرانه وزارت متبوع، امکان انجام سفرهای ایمن و مسئولانه در چارچوب مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به صورت محدود کنترل شده توسط فعالان گردشگری فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: ضمن برنامه‌ریزی اصولی و صحیح برای بهره‌مندی حداکثر از فرصت موجود جهت ایجاد نشاط امید در میان مردم و فعالان گردشگری لازم است موارد و دستورالعمل‌ها را با دقت و جدیت در دستور کار ادارات کل استانی قرار گیرد.

کد خبر 5169696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha