۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴

توسط انجمن کوچک نویسان ایران؛

نخستین جشنواره «فتوفیکشن» بهار ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

نخستین جشنواره «فتوفیکشن» بهار ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

نخستین جشنواره فتوفیکشن در اول اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ برنده خود را خواهد شناخت و به رسم تقدیر و یادبود به بهترین عکسی که روایتگر یک داستان باشد تندیس و لوح تقدیر و جایزه‌ای نقدی تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی انجمن کوچک نویسان ایران، فتوفیکشن (photo fiction) ترکیبی از دو واژه «فتو» به معنای عکس و «فیکشن» به معنای داستان است که در کنار یکدیگر حکایت از عکسی دارند که روایتگر یک داستان می‌تواند باشد. شاید بتوان کلمه «داستانکس» را که ترکیبی از کلمات داستان و عکس است، به عنوان معادلی برای آن پیشنهاد کرد. این ایده که برای اولین بار در جهان از سوی انجمن کوچک نویسان ایران ابداع و برگزار می‌شود برگرفته از نوع داستانی فلش فیکشن بوده و در صدد است با استفاده از تکنیک نشان‌دادن به جای گفتن، با کمترین استفاده از انرژی ذهنی خواننده بیشترین تاثیر را در شکل‌دادن یک داستان آن هم بر اساس ذهنیت خود مخاطب دنبال کند.

نخستین جشنواره فتوفیکشن در اول اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ برنده خود را خواهد شناخت و به رسم تقدیر و یادبود به بهترین عکسی که روایتگر یک داستان باشد تندیس و لوح تقدیر و جایزه‌ای نقدی تعلق خواهد گرفت.

موضوع عکس آزاد است.
نوع دوربین و نوع عکس (سیاه و سفید و رنگی) تفاوتی ندارد. صرفاً باید عکس، غیرچاپی و غیرکاغذی و به عبارتی بایست دیجیتال باشد.
حق مالکیت عکس پس از جشنواره با عکاس خواهد بود اما انجمن کوچک‌نویسان حق خواهد داشت در صورت نیاز در موارد مربوط به معرفی تاریخچه و فعالیت‌های خود و معرفی این جشنواره و نیز در سایت انجمن از آن در هر قالب مکتوب و دیجیتال و… استفاده‌های ممکن را ببرد.

آثار ارسالی باید رنگی باشند.
حجم فایل ارسالی بایستی حداقل ۳ و حداکثر ۷ مگا بایت با پسوند JPG و با مود RGB باشد.
فایل‌ها به نام خود عکاس نامگذاری شود.
هر عکاس علاوه بر عکس‌های ارسالی، مشخصات و شماره تماس خود را در یک فایل متنی ذخیره و همراه با عکس (ها) ارسال کند.
ویرایش عکس‌ها مجاز است.

ارسال عکس توسط اشخاص به منزله قبول مالکیت اثر و اصالت آن تلقی می‌شود. در غیر این صورت اثر مورد نظر در هر مرحله از مسابقه حذف و جوایز آن پس گرفته خواهد شد.
مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از عکس های دیگران برعهده ارسال کننده عکس است.
تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی‌نشده بر عهده برگزارکننده جشنواره است.

علاقه‌مندان می توانند آثار مورد نظرخود را (هر نفر حداکثر ۵ تک‌عکس) به شماره ۰۹۰۲۷۲۰۲۷۵۹ و یا به پست الکترونیک kaafirani@yahoo.com ارسال کنند.
مهلت ارسال آثار: تا پایان روز پنج‌شنبه ۲۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰

مخاطبان می‌توانند جهت هر گونه پرسش احتمالی با پست الکترونیک یاد شده مکاتبه کنند.

کد خبر 5170868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha